24 sty 2016

# handmade

Granatowa męska czapka handmade

Kolejna dzianina do kolekcji moich robótek to granatowa czapka dla mężczyzny. 
Taki mały prezent.

Czapka powstała z przyjemnej w dotyku tureckiej włóczki polo natura o składzie: 
50 % wełna, 50 % akryl. 
Jest ona wydajna. Na nakrycie głowy zużyłam niecały stugramowy motek.

Dziergałam na drutach nr 5 ściegiem francuski i ściągaczem 1o.p./1.l.






A powstawała w następujący sposób.

Ściegiem francuskim zrobiłam prostokąt i na początku robótki nabrałam oczka, 
by móc połączyć początek z końcem.





 Następnie przy pomocy trzech drutów połączyłam robótkę.




Powstała baza do wykończenia czapki.
 Z jednej strony nabrałam oczka i wykonałam wąski ściągacz 1o.p./1o.l. 
Z drugiej strony przeciągnęłam nitkę i ściągnęłam do zmarszczenia.



 Starannie zaszyłam robótkę, wyprałam i gotowe.


 Tak wygląda gotowa czapka na modelu :)



Fason czapki jest bardzo prosty
 i będzie pasował dla eleganckiego mężczyzny do wielu stylizacji.

Na warsztacie mam teraz 2 duże projekty - 
sweter oversize z zielonej zgrzebnej wełny i szarą tunikę. 
A co u Was? Nad czym pracujecie?

Pozdrawiam cieplutko :)

Pa, pa :) 









12 komentarzy:

  1. Ja pracuję nad sylwetką:-). Czapki gratuluję :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też wciąż pracuję nad sylwetką :)Nie ma zmiłuj - ćwiczyć trzeba.

      Usuń
  2. Świetna czapka. Rzeczywiście będzie pasować do wielu stylizacji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. To miłe, że zgadzasz się ze mną.

      Usuń
  3. Bardzo ciekawa, prosta czapka. Dzięki,że dzielisz się pomysłem! Na męskie czapki i swetry mniej jest fajnych projektów. Pozdrawiam cieplutko z nad męskiego czekoladowego sweterka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Męska moda zmienia się wolniej niż ta dla pań. Pewnie dlatego nowe projekty nie pojawiają się zbyt często. Życzę powodzenia w dzierganiu swetra.

      Usuń
  4. Prosta ale efektowna ta czapa, każdy mężczyzna będzie się w niej czuł świetnie. Cieplutko pozdrawiam, Marta:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za uznanie.
      Często stawiam na prostotę, bo łatwiej połaczyć poszczególne elementy garderoby.

      Usuń

Moja lista blogów

Obserwatorzy