16 sty 2018

# dom # inspiracje

Nowoczesny dom a minimalizm

Od jakiegoś czasu przeglądam projekty domów, bo osoby mi bliskie przymierzają się do budowy własnego wolno stojącego gniazdka. Przejrzałam już wiele propozycji i coraz bardziej podobają mi się domy stworzone w bardzo nowoczesnej koncepcji. Kiedyś moje oko kierowało się w stronę budowli typu „polski dworek”, teraz jednak moje gusta idą w kierunku nowoczesności.
Serfując w czeluściach Internetu natknęłam się na projekty domów. Wybrałam taki, który wpisuje się w moje upodobania i wymagania. To dobra alternatywa dla inwestorów, którzy dysponują działką o niezbyt dużej szerokości. Kalenica domu jest równoległa do drogi. Dzięki takiemu zabiegowi łatwo spełnić wymagania nakreślone w warunkach zabudowy.

Projekt domu HomeKoncept-37 - źródło Extradom
Nowoczesna forma domu pozwala na stworzenie wystroju wnętrz w stylu minimalistycznym, który charakteryzuje się prostotą. Sprzęty są pozbawione ozdób, przeważają formy o podstawowych kształtach. Są to prostokąty, trójkąty, czy koła, które dodają miękkości surowemu stylowi. Powierzchnie mebli są gładkie, królują czyste i neutralne barwy. Przeważa biel z szarością i czernią. Prostota formy wykorzystywana jest w budownictwie industrialnym. Styl minimalistyczny świetnie sprawdzi się w niewielkich domach. Umiejętne rozplanowanie przestrzeni pozwoli na wykorzystanie każdego miejsca tak, że wszystkie sprzęty niezbędne do życia znajdą swoje miejsce, a mieszkanie nie będzie zagracone. Przestrzeń w takim mieszkaniu wydaje się być większa niż wskazuje na to metraż. Dzięki lekkości stylu mamy komfort przebywania w pomieszczeniach dających dużą swobodę w poruszaniu się i wykonywaniu codziennych czynności. W domu urządzonym w stylu minimalistycznym łatwiej o utrzymanie porządku, mała ilość bibelotów pozwala na uniknięcie miejsc będących siedliskiem kurzu. To ogromna zaleta zwłaszcza wtedy, gdy dom zamieszkują alergicy

Projekt HomeKoncept-37 to dom piętrowy. Prosta bryła budynku daje możliwość przejrzystego zaaranżowania mieszkania. Powierzchnia domu jest wyraźnie podzielona na strefy: dzienną i nocną. Rozległa część dzienna to świetna propozycja. Znajduje się w niej ustawna kuchnia - to pragnienie niejednej pani domu. Przebywanie i praca w tak rozplanowanym pomieszczeniu będzie przyjemnością. Na usta cisną mi się słowa, że jest czym oddychać. Spiżarka, która jest uwzględniona w projekcie, przyda się z pewnością, choć ja chętnie wykorzystałabym tę powierzchnię do powiększenia kuchni. Lubię dużą przestrzeń. Daje mi ona nieodparte poczucie większej swobody działania.
Taka kuchnia to marzenie.

Projekt domu HomeKoncept-37 KRX1042

Projekt uwzględnia przestrzenny salon, a w nim możliwość wybudowania kominka, z którego wydobywa się przyjemne ciepło. Pląsające płomienie ognia sprzyjają błogiemu relaksowi.

Projekt domu HomeKoncept-37 KRX1042

Widok na ogród, który rozpościera się za oknami pozbawionymi firan, dodatkowo zwiększa powierzchnię pomieszczenia.

Projekt domu HomeKoncept-37 KRX1042

Również jadalnia znalazła miejsce w zaprojektowanym domu. Postawić tu można stół, przy którym nie tylko spożywa się posiłki. Potoczą się przy nim rodzinne, twórcze i przyjacielskie rozmowy w gronie znajomych.

Projekt domu HomeKoncept-37 KRX1042


Projekt domu zakłada też cztery łazienki - jedną na dole i trzy na górze. Jest to komfortowe rozwiązanie, dzięki któremu domownicy i potencjalni goście będą mieli stworzone idealne warunki do funkcjonowania. Zaplanowano również cztery łazienki, które można przeznaczyć na pokoje gościnne i  gabinet.

Idealne miejsce do odpoczynku i spędzenia miłego czasu ze znajomymi? To również projektant przewidział. Gdzie najlepiej usiąść w słoneczny poranek przy kawie? Gdzie, jeśli nie na tarasie?

Projekt domu HomeKoncept-37 KRX1042

Znalazło się też miejsce na pomieszczenie gospodarcze do przechowywania sprzętu ogrodniczego, wędkarskiego, sportowego.

W projekcie domu przewidziano technologię murowaną, która podczas upałów zachowuje chłód. Nowoczesna bryła domu sprosta wymaganiom osób lubiących nowoczesne rozwiązania. 

Taka koncepcja świetnie wpisuje się szlachetny w swojej prostocie i formie minimalizm.





21 komentarzy:

  1. Podobają mi się takie proste domy, ale sama bym chyba się nie odnalazła w takim wnętrzu. Mój dom musi być rustykalny, kolorowy, swojski :) Niemniej jednak te nowoczesne są bardzo eleganckie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne wnętrze, ale ja tak jak Dagmara skłaniam się bardziej ku Prowansji niż nowoczesności.Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam taki minimalizm w nowoczesnym wydaniu. Wnętrza urządzone tą metodą wyglądają bardzo przejrzyście i profesjonalnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja lubię wiejsko-swojsko...jednak Twój wybór trafił w moje upodobania :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękny dom, może trochę za duży i zbyt nowoczesny. Od niedawna mieszkam w niedużym domu, który ma wszystko o czym marzyłam, dwa balkony, spiżarnię, pralnię. Mimo, że że to dom kostka zachowuję w nim swojski, trochę staromodny klimat.
    Pozdrawiam.:))

    OdpowiedzUsuń
  6. Patrząc na otaczającą nas architekturę uważam , że taki nowoczesny dom musi mieć odpowiednią działkę i otoczenie.My z mężem właśnie zaczynamy budowę naszego domku. Wybraliśmy projekt PEREŁKA. Mam troszkę obawy o wielkość , ale założenie jest takie , że bedzie to gniazdko już na starość. Za 7 lat emerytura. Obecnie mieszkam przy firmie i moje mieszkanie ma 186 m. Dzieci poszły w świat, sprzątanie i utrzymanie zaczyna mnie męczyć. Styl ..sielsko i wiejsko z naszymi pieskami,kotkami i końmi. Pozdrawiam Dana

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do urządzony minimalistycznie jest idealny do sprzątania.

      Usuń
  7. Bardzo nie lubię takich nowoczesnych miejsc i wnętrz. Nie mają klimatu ani duszy :(

    http://przystanek-klodzko.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. Takie budynki teraz robią wrażenie, są bardzo przestronne :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Podobają mi się takie formy. Ale ja "chomik" chyba bym się nie odnalazła w takim wnętrzu. A może....
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Taki właśnie minimalizm jest obecnie w modzie. Jest to praktyczne rozwiązanie i mi się to podoba. Fajnie że tu w projekcie jest kominek. Ja u siebie na pewno będę taki miała.

    OdpowiedzUsuń
  11. U nas też miało być szybko, a wyszło całkiem inaczej i nawet nie jesteśmy w połowie, ponieważ zachciało się nam nowoczesnych rozwiązań. Teraz szukamy czujników czadu i dymu, które są koniecznością w każdym domu. Fajne i sprawdzone mają na stronie https://www.interblue.pl/ Poznałam już opinie na ich temat.

    OdpowiedzUsuń
  12. Nowoczesne wnętrze to dla mnie wnętrze jasne, najczęściej utrzymane w bieli i szarości. I to osobiście jest moja ulubiona kombinacja, bo świetnie można tam manipulować dodatkami. Na stronie https://flhf.com.pl/ jest wybór pościeli, zasłon, które posiadają ciekawe wzory i same w sobie stanowią świetną dekorację.

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie potrzebuję domu – jestem minimalistą i lepiej czuję się w mniejszych przestrzeniach. I między innymi dlatego rozglądam się za mieszkaniem dla siebie. Jako, że mieszkam obecnie we Wrocławiu, chciałbym kupić mieszkanie w tym mieście. Z oferty którego dewelopera skorzystać? Czy ta: https://vantage-sa.pl/atrakcyjne-nieruchomosci-wroclaw/ jest korzystna?

    OdpowiedzUsuń
  14. Sporo osób stawia na takie budownictwo, ja też zamierzam. Tu propozycje od http://legi-polska.pl także mogą was zainteresowac.

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękne projekty domów. Jak budowałem swój dom, to jako najważniejsze uznałem dobór odpowiednich narzędzi. Za wyjątkiem wszelkich narzędzi budowlanych, najbardziej pomocne było rusztowanie. Zamówiłem je na https://www.arad.pl/rusztowania-przejezdne-layher,g31.html. Pozwoliło to przyśpieszyć wszelkie prace na piętrze

    OdpowiedzUsuń
  16. bardzo lubię takie nowoczesne mieszkania, ja dodał bym tylko irobota, u mnie bardzo pomoga

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetna sprawa. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  18. Kiedyś nie byłam przekonana do takich nowoczesnych projektów domów. Jednak teraz podobają mi się i jestem skłonna się nawet na taki zdecydować. Natomiast jeśli chodzi o wnętrza to znalazłam bardzo fajne rozwiązania tutaj https://projektowanie-wnetrz-online.pl/aranzacje/dom . Aranżacje są różne i każdy może dobrać odpowiednia do swojego gustu.

    OdpowiedzUsuń