16 lut 2018

Limonkowa, ażurowa bomberka

Nie ustaję w dzierganiu. Projekt goni projekt. Bez drutów ani rusz. Włóczek dostatek, sklepy proponują świetny towar. Jest w czym wybierać. Kolorów bez liku, zaspokojone są wszystkie gusta. No właśnie. Sama nie przepadam za grubymi swetrami, choć zrobiłam ich już kilka. Wolę jednak lekkie, cienkie, co to założysz pod kurtkę zimą i na sukienkę wiosną, czy latem. 




Moja bomberka jest zrobiona z włóczki Zelandia Fino 39 w pięknym kolorze limonki. Na sweter zużyłam nieco ponad 4 motki. Dziergałam na drutach nr 5. 


Parametry włóczki:
Skład:  50% wełny,  50% akryl 
Motek: 100 gram - 220 metrów
Próbka 10 na 10 cm to 21 oczek i 29 rzędów.
Zalecane druty nr 4 / 4,5


Nitka jest mocno skręcona, lekko falowana, co w robótce daje ciekawy efekt podobny do boucle. Podczas dziergania włóczka nie rozwarstwia się, dobrze schodzi z drutów. Dzianina po praniu nie kurczy się, ani nie rozciąga. Z podobnej włóczki powstał już sweterek w kolorze burgunda.

Ścieg jest ażurowy, bardzo prosty (rozsypane dziurki). Początek robótki, mankiety i plisa to ściągacz 2/2 (w plisie początek i koniec to 3 oczka prawe).


Źródło grafiki: klik


Na rękawie umieściłam blaszkę z logo "W harmonii".


Rękawy zostały robione metodą bezszwową od góry, liczba oczek niezmienna aż do mankietów, gdzie nastąpiła redukcja o połowę.




Plisa została dorobiona po nabraniu oczek w gotowej dzianinie. 




Na poniższym zdjęciu prezentuję lewą stronę robótki, gdzie widać łańcuszek powstały po nabraniu oczek.



Plecy i przód robótki zostały połączone na ramieniu za pomocą trzech drutów. Dzięki temu łączenie jest płaskie.





Na wiosną będę nosić ażurową bomberkę z czarnymi cygaretkami, do tego szpilki z wojskową aplikacją i czarny, wąski pasek zdobiony srebrnymi obrączkami. Próba stylizacji obejrzana w lustrze. Jestem zadowolona 😉








29 komentarzy:

  1. jaki piękny limonkowy kolor. Podoba mi sie wzór.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kolor super i jak idealnie współgra z butami :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kolorek jest boski mam podobny w szafie:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny sweterek,wszystko mi się podoba kolor,fason i twoja stylizacja :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepiekny sweterek pod kazdym wzgledem:) Swietne te buty:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Energetyczne powitanie wiosny - świeży kolorek idealny na ciepłe dni

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny. Wykonanie super. Coraz częściej sięgamy za metodę robienia sweterków bez zszywania. Twój jest znakomity. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękny kolor wielki szacunek ja tylko szaliki, kolderki dla lalek lub poduchy. Nic nadto

    OdpowiedzUsuń
  9. Niestety kompletnie nie umiem robić na drutach ani na szydełku. Szkoda, bo też moglabym wtedy wyczarowac takie cuda :) I szpilki piękne !

    OdpowiedzUsuń
  10. Pokaż na ludziu... proszę!!!

    OdpowiedzUsuń
  11. Cudowny kolor i przepiękna stylizacja :)

    http://przystanek-klodzko.pl

    OdpowiedzUsuń
  12. Przywołujesz wiosnę tym kolorkiem:) Świetny sweter:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bomberka jest cudowna! I kolor i model! Rewelacja :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Sweter rewelacja! śliczny kolor,fajny wzór i piękne wykonanie!

    OdpowiedzUsuń
  15. Wow no mega szacun kochana! ja z moimi dwiema lewymi łapami w życiu takiego cuda bym nie wyczarowała :P hehe
    przepiękny sweterek, zarówno fason jak i kolor mniami <3

    OdpowiedzUsuń
  16. Super się prezentuje, muszę z babcią pogadać by nam taką zrobiła

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetnie myślałam, że go kupiłam, podziwiam za talent.

    OdpowiedzUsuń
  18. Uwielbiam sploty wszelkiego rodzaju! :) Cudo stworzyłaś <3

    OdpowiedzUsuń
  19. Ta limonka nawet fajnie wyszła, zastanawiałam się czy byloby mi dobrze w takim kolorze. Wzór cudowny:-)

    OdpowiedzUsuń
  20. wow its awesome dear,sweater look beautifull..

    https://clicknorder.pk online shopping in pakistan

    OdpowiedzUsuń
  21. Fantastyczny, energetyczny kolor, super fason, ciekawy ażurek!!! Przy okazji obejrzałam starsze wpisy, bo tak mnie zmogło,ze tylko siedzę na fotelu pod kocem i na nic oprócz drutków siły nie starcza.Jeszcze raz zachwyciła mnie reaktywowana sukienka! Też własnie przerabiałam z nowej wełny ulubiony sweterek, pozwala to cieszyć się z udanego udziergu jeszcze raz! Twoja cudna bomberka to juz chyba zapowiedź wiosny, a ja pozdrawiam jeszcze z nad zimowych czarnideł!

    OdpowiedzUsuń
  22. Przepiękna!!! Wspaniale się prezentuje!!! Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  23. Cudnie będziesz wyglądać na tę wiosnę :) Sweterek boski!

    OdpowiedzUsuń
  24. Byłam ciekawa jak wygląda ta bomberka i naprawde jest świetna...podoba mi się:))

    OdpowiedzUsuń
  25. Piękny ten sweter i w kolorze i w fasonie i oczywiście w wykonaniu . Super :-)

    OdpowiedzUsuń