24 lut 2016

# handmade

Czapka z ażurem i warkoczami

Już myślałam, że mamy wiosnę. Tymczasem zima nie odpuszcza. Trza dalej nosić czapy, czapki, czapeczki. Tym razem pokażę nakrycie głowy wydziergane dla mojej przyjaciółki na jej specjalne zamówienie. Zamówienie było takie: "Wiem, że zrobisz to najlepiej." To miło usłyszeć takie słowa. Jadzia wybrała kolor, mniej więcej określiła wielkość i fason. Wzięłam się więc do dzieła, odpoczywając od denerwującej mnie robótki (pracuję nad swetrem w pięknej zieleni; już bliżej końca niż dalej). Użyłam szlachetnej włóczki o wdzięcznej nazwie galla, łącząc 2 nitki. 

Włóczka galla charakteryzuje się miękkością, jest przyjemna w dotyku. Dobrze się z niej dzierga, nitka nie rozwarstwia się. 

Parametry włóczki:
Skład: 48% wełna merynosowa, 25% poliamid, 27%akryl
Motek : 100 g / 300 m
Zalecane druty: No 4,5-5



Dziergałam na drutach nr 6 (bo podwójna nitka). Wykorzystałam 3 rodzaje ściegów: ściągaczowy 2/2, warkocze, prosty ażur. Czapka jest zrobiona metodą bezszwową.






Czapkę, w zależności od upodobań, można nosić w inny sposób. 
Osobiście wolę pierwszą wersję.




Jadzia jest zadowolona z nowej czapki.

To dla mnie balsam na duszę.


A co u Was na drutach, szydełku, pod igłą i... ? Chętnie zajrzę.

Pozdrawiam serdecznie :)
Pa, pa :)

31 komentarzy:

  1. Czapa super:)Mnie też wersja nr 1 bardziej odpowiada. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Widziałam, że niektórzy noszą czapki z wywiniętym ściągaczem. Dobrze, że są różne sposoby. Kwestia gustu i dobrego samopoczucia.

      Usuń
  2. Bardzo fajna czapa wyszła :) Również wolałabym pierwszą wersję noszenia. Jeśli masz chęć, zapraszam również do mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Już biegnę zobaczyć, co też słychać w Szydełkowych Impresjach.

      Usuń
  3. Ładna czapka. Wygląda na ciepłą ;)
    Pozdrawiam ciepło, Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Czapka jest cieplutka dzięki włóczce z wełną merynosową.

      Usuń
  4. Świetna czapka :-) Doskonałe połączenie warkoczy i ażuru.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wszystkie czapki w Twoim wykonaniu mi się podobają, więc z tą nie może być inaczej. Połączenie ażuru z warkoczami dało fajny efekt.
    Cieplutko pozdrawiam,Marta:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Chyba niedługo zacznę wykładać czapkologię stosowaną ::

      Usuń
  6. Nie ma co odpuszczać z czapkami, bo zimno jest. Jest w czym paradować. Bardzo ładna i ciekawa czapka, właścicielka na pewno doceni.. Jak się ma to się nosi. Prawda? Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zima, luty. A jak luty to kuj buty. Tak było w piosence.
      Czapy nie idą jeszcze spać.

      Usuń
  7. Eeeeee tam :P Wcale nie trzeba :P Co więcej - nie założyłam czapki od około 18 lat, nawet wtedy, gdy było pewnego rana -27 stopni mrozu :P :P :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam na odwrót. Kiedyś nie nosiłam czapek, teraz czasem zakładam.
      - 27 stopni mrozu... Brrrrr :)

      Usuń
  8. A mi się oba sposoby noszenia podobają :) I to połączenie ażurowy z warkoczem - bardzo udane w tym projekcie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ula, jak to miło, że wszystko Ci się podoba. Nie każdemu jednak jest we wszystkim do twarzy. Moja Jadzia powoli przekonuje się do pierwszego sposobu.

      Usuń
  9. Śliczna! ma niepowtarzalny urok dzięki warkoczom.
    Nigdy nie lubiłam czapek a tej zimy nie rozstaje się z nimi.Pewnie trzeba dojrzeć do ich noszenia.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię warkocze w dzianinach.
      Czapki są teraz modne, można dla siebie znaleźć jakiś fason. Trzeba chronić głowę.

      Usuń
  10. Czapka jest super! Lubię takie warkoczowe. Obie wersje są dobre. Często lubię wywijany ściągacz, bo zimno, a ja marznę w uszy. I u nas zima trzyma. I też czapkę popełniłam... Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło.
      Warkocze, jak już wielokrotnie pisałam, to jeden z moich ulubionych ściegów. Zima ma swoje prawa. Trzeba się chronić przed zimnem. Pozdrawiam :)

      Usuń
  11. bardzo mi się podoba! zdecydowanie do noszenia w wersji 1.
    czy można u Ciebie taką zamówić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że czapka przypadła Ci do gustu.
      Zapraszam do współpracy.

      Usuń
  12. Zima nie odpuszcza i długo nie odpuści, a taka czapka pasuje do wszystkiego i w wersji eleganckiej i sportowej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zima trwa, więc dalej nosimy nakrycia głowy.
      Kolor czapki jest uniwersalny.

      Usuń
  13. Piekna i elegancka czapka Danusiu. Pozdrawiam serdecznie:-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Odpowiedzi
    1. Na dodatek jest tyle fasonów, że niemal każdy może znaleźć dla siebie coś odpowiedniego.

      Usuń
  15. Jako nastolatka opanowałam machanie drutami, a czapka z warkoczami to było moje największe osiągnięcie :) Muszę przypomnieć sobie i odświeżyć te umiejętności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że warto wrócić do dziergania i wyczarować coś niepowtarzalnego. Pozdrawiam i zapraszam ponownie po garść inspiracji :)

      Usuń
  16. Jestem pod wrażeniem. Świetnie napisane.

    OdpowiedzUsuń