12 paź 2023

# inspiracje

Jak zostać influencerem?

Do słownika języka polskiego weszło stosunkowo niedawno słowo influencer

To człowiek, który tworzy, publikuje, zabiera głos w różnych sprawach – to wszystko na forach internetowych. 

Influencerzy zarabiają, publikując w sieci swoje wpisy, a  ich zarobki bywają bardzo pokaźne.

Źródło grafiki - tutaj

Pijarowcy i marketingowcy intensywnie współpracują z influencerami, bo to jedna z lepszych dróg promocji towarów i usług. Wydajnie pracującym influencerom są w stanie przeznaczyć spore kwoty na reklamę.

Monetyzacja zainteresowań to obecnie jedna z lepszych form zarabiania w sieci.

Zalety bycia influencerem:

  1. Zarabianie pieniędzy bez wychodzenia z domu.
  2. Szansa na pracę z każdego miejsca na świecie – możliwość wyjechania na kilka dni i kontynuowania działalności.
  3. Praca w godzinach dla nas odpowiednich –  jednym dniu można działać przez 12 godzin, a w innym odpoczywać do woli. Wybór należy do samego zainteresowanego.
  4. Możliwość opuszczenia miejsca pracy, w celu załatwienia sprawy i zrobienia zakupów.
  5. Oszczędność na dojazdach do pracy.
  6. Niewielka powierzchnia na miejsce pracy – wystarczy niewielkie biurko.
  7. Małe koszty zakupu sprzętu – wystarczą średniej klasy komputer i smartfon, biurko, ergonomiczny fotel.
  8. Samodzielne ustalenie wysokości pensji 😊

W jaki sposób stworzyć dobry kanał influencerski?

  1. Na początek należy określić, co jest naszą mocną stroną, na czym dobrze się znamy. Trzeba usiąść z kartką papieru i wynotować wszystko, o czym moglibyśmy informować potencjalnych odbiorców. Możemy spróbować swoich sił zarówno w branży niszowej, jak i popularnej. Następnie trzeba stworzyć coś, co nas będzie wyróżniało – styl, język przekazu, nazwę, logo. Wszystko musi nosić znamiona spójności, a zarazem oryginalności. Dobrze, aby być ekspertem w jakiejś dziedzinie, choć można też spróbować sił na płaszczyźnie, którą dopiero rozpoznajemy. To może być ciekawe z punktu widzenia odbiorcy, bo będzie on śledził krok po kroku dochodzenie nabycia umiejętności w danej dziedzinie i do wiedzy na jakiś temat. Najważniejsze jest to, aby być wiarygodnym. Każdy fałsz zostanie szybko rozszyfrowany.
  2. Stworzenie planu

Przygotowanie strategii działania to podstawa rozpoczęcia działalności influencerskiej, to biznesplan. Bez niego ani rusz. Najlepiej, aby plan działania przygotować na pół roku. Będzie on plastyczny, czyli niejednokrotnie konieczne stanie się nanoszenie zmian w zależności od potrzeb, kontaktów z PR, potencjalnymi reklamodawcami. Zmiany będą generowane przez oczekiwania czytelników, odbiór przekazywanych przez nas informacji, zapotrzebowanie rynku. Do pracy trzeba podejść z dużą dozą pokory i cierpliwości, bo na rezultaty trzeba będzie poczekać. Zanim zmienimy tematykę i zakres działania, konieczne będzie opracowanie planu promocji.

3. Jaki wybrać kanał komunikacji?

Jeden? Dwa? Najlepiej, jeśli będą maksymalnie trzy. To w zupełności wystarczające. W zależności od tego jaka będzie forma relacji, wybieramy stosowny kanał. Jeśli postawimy na przekaz za pomocą obrazu lub grafiki, to warto skupić się na Instagramie i Pintereście. Jeśli mamy zamiar tworzyć filmy zróbmy to poprzez Facebooka i Youtube. Jeśli mamy zamiar zaproponować potencjalnym odbiorcom słowo pisane, to trzeba postarać się o założenie bloga, z ewentualnym przeniesieniem informacji o kolejnych postach na Facebook, ewentualnie dodatkowo Instagram.  Te miejsca w zupełności wystarczą.

4.   Jaką tematykę poruszyć? Co dobrze się sprzedaje?

Zasadniczą sprawą jest to, aby publikować teksty, obrazy, filmy zgodne z naszymi zainteresowaniami. To musi być prawda. Warto jednak posłużyć się dostępnymi narzędziami, które ułatwią dobór tematyki.

5.      Jakimi narzędziami się posłużyć?

a)      Wordpress i reachablogger – to bezpłatne platformy, na których można w prosty sposób przedłożyć swoją ofertę.

b)  Kalendarz Google – tu można zapisywać ważne spotkania, zadania, zlecenia. Można go dzielić z innymi osobami.

c)  Dysk Google – bardzo przydatny zwłaszcza wtedy, gdy na jednym dokumencie musi pracować więcej niż jedna osoba.

d)   Google Keep – tu można ustawić przypomnienie na daną godzinę o zadaniu do wykonania.

e)   Dropbox – wirtualny dysk dostępny z smartfonów i komputerów.

f)    iFirma – bezpłatny program do wystawiania faktur.

g)   Outlook – ułatwia odbieranie poczty.

6.   Jak się promować?

To bardzo ważny punkt w działaniu. Promowanie jest podstawą sukcesu. Trzeba zdobyć odbiorców i udostępniać własne dokonania wszędzie, gdzie to tylko możliwe. W sieci możliwości jest bez liku, by dotrzeć do potencjalnych fanów.

7.   Jak często przekazywać nowe treści?

To bardzo ważne zadanie. Nie można zawieźć swoich odbiorców i publikować treści od czasu do czasu. Można to robić nawet codziennie. Pamiętać trzeba o słowach kluczowych, by łatwo nas było odnaleźć nas w sieci. Pomocne będzie tu pozycjonowanie strony. Ułatwi to zwiększenie zasięgu.

 

8 komentarzy:

  1. Przed rozpoczęciem aktywności warto dokładnie zastanowić się, jakie przesłania chce się wypuszczać w świat, kto będzie grupą docelową, jaki klimat się stworzy, wówczas plan działania o wiele łatwiej dopasować i uwzględniać jego elastyczność. Izabela Bookendorfina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się. Sprawę trzeba dokładnie przemyśleć.

      Usuń
  2. Stworzenie konkretnego planu działania jest bardzo ważne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie jakoś to promowanie i zarabianie nie wychodzi. Totalnie nie wiem jak się za to zabrać , bo rynek w tym temacie jest już mocno przeładowany

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne porady dla początkujących influencerów. Plan działania i wybór kanału komunikacji to rzeczy niezwykle istotne na początku drogi.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawa analiza tematyki. Rzeczywiście, ważne jest, aby treści były zgodne z zainteresowaniami, ale też trzeba wziąć pod uwagę preferencje odbiorców.

    OdpowiedzUsuń
  6. Chociaż sam "zawód" brzmi bardzo ciekawie, to chyba osobiście nie chciałabym być influencerką

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawe podejście do tego zawodu. Sama jednak bym nie chciała być influencerką.

    OdpowiedzUsuń