22 sty 2024

# handmade

Granatowa gruba czapa

Zima w tym roku nie odpuszcza. Jest mroźnie i śnieżnie. Ciepła czapa sprawdzi się na długich zimowych spacerach.



Włóczka Molto Bene 685




Molto bene to gruba i bardzo ciepła wełna merino. Nitka jest nieskręcona (tzw. singiel), dlatego jest bardzo przyjemna i delikatna dla ciała. Polecana jest na grube czapki, szale oraz swetry, kardigany, żakiety i płaszcze. Gotowa dzianina robi wrażenie.

Doskonała dla początkujących dziewiarek, daje szybki efekt.

Parametry włóczki:

  • skład: 80% wełna merino 20% microfibra
  • gramatura: 100g || 50 m
  • druty/szydełko: rozmiar 9-12 mm
  • próbka: 9 oczek i 12 rzędów to 10 cm x 10 cm
  • wydajność: sweter damski M/38 1200 - 1300 g, dziecięcy: 1000 - 1100 g
  • pielęgnacja: zalecane pranie ręczne
Na czapkę nabrałam 50 oczek i robiłam na drutach nr 10 klasycznym ściegiem 1/1. Pod koniec robótki zredukowałam o połowę oczka w każdym z dwóch rzędów. Pozostałe oczka przerobiłam jeszcze raz i zakończyłam przeciągając nitkę szydełkiem. Zużyłam 2 motki włóczki.

Łączyłam motki bez wiązania nitek. Przerabiałam końcówkę jednego i początek drugiego na zmianę. Dzięki temu nie ma zgrubienia przy łączeniu.

Do czapki dołączyłam silikonową metkę. Taka dyskretna ozdoba wzbogaca dzianinę.









10 komentarzy:

  1. Idealna czapa na te mroźne dni. Super kolor. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ładna czapka. Wygląda na niezwykle miękką i przyjemną w dotyku.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ekstra lubię takie czapki. Chciałabym się tak nauczyć

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczna. W sam raz na mrozy, które tej zimy coś nie chcą nas opuścić.

    OdpowiedzUsuń
  5. Moja mama.ostatnio robi czapki. Mogę codziennie nosić inna. Twoja jest piekna

    OdpowiedzUsuń
  6. Podoba mi się ten kolor. Widzę że robótki ręczne wracają do mody

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękną włóczkę wybrałaś. Podoba mi się ten projekt. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czapeczka idealna na zimę. Właśnie takiej mi brakuje

    OdpowiedzUsuń