22 lip 2017

# handmade

Biała czapka z pomponem

Przyszedł czas na przerywnik w dzierganiu białego swetra ze złotymi ściągaczami. Lato w pełni, żar leje się z nieba, a ja wydziergałam zimową czapkę z puszystym pomponem. Chciało mi się jakiegoś projektu, który doczekałby się szybkiego zakończenia. Czapkę wydziergałam podróżując pociągiem do Zakopanego.
Użyłam włóczki, z której wydziergałam już kilka dzianin. Wracam do niej, bo świetnie sprawdza się we włóczkowych projektach. Jest miła w dotyku, dobrze schodzi z drutów i nie rozwarstwia się. Mowa o alpinie. 

Parametry włóczki: 
50% wełny,  50% akrylu
Motek to 100 gram / 100 metrów
Producent zaleca druty numer  6 - 7 (wybrałam 7)

W czapce wykorzystałam kombinację warkoczy przedzielonych lewym dżersejem. Doszyłam do niej puszysty pompon z jenota. Czapka jest miękka, ładnie układa się na głowie. Będzie pasowała do ubrań w wielu kolorach, jako, że jest biała. Ożywi i rozjaśni ciemne stylizacje.

Dodam, że robiąc czapkę nabrałam 60 oczek i  zastosowałam metodę bezszwową. 



Z tyłu czapka prezentuje się tak: 



Kolejna czapka będzie zupełnie inna, niż dotychczasowe. Już się robi. 

Poniżej podaję linki do postów, gdzie prezentuję projekty wykonane z alpiny:
czarna czapka.

Tutaj z kolei są odsyłacze do postów, w których znaleźć można czapki z pomponami:
z zielonym pomponem;
z różowym pomponem;
z dużym włóczkowym pomponem;
różowo - granatowy komplet.
czapka dla lalki waldorfskiej.






10 komentarzy:

  1. Czapka bardzo ładna, podobną kupiłam na początku roku odwiedzając Zakopane, więc i historia po części wspólna ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękna czapka! A pompon dodaje jej szyku :) Jest prześliczny :)Dobrze wiedzieć, że ta włóczka jest dobra, że dobrze się sprawdza w noszeniu.
    Pozdrawiam serdecznie,
    Asia

    OdpowiedzUsuń
  3. Najwyższa pora robić zimowe odzienie:) Czapa super zwłaszcza z tym pomponem:) Muszę chyba sobie zrobić białą:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. To mój ulubiony wzór czapki (z warkoczami), tylko sama boję się spróbować, bo nie wiem, czy mi wyjdzie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma się czego bać. To tylko czapka :)
      Zachęcam do prób.

      Usuń
  5. Twoje czapki zawsze wzbudzają mój podziw i uznanie, są takie "dopieszczone".
    Nie może być inaczej teraz, czapka jest super:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pomysł dziergania czapki w środku lata jest wspaniały. Mam podobną, ale własnoręcznie wydziergana byłaby dużo fajniejsza.

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne te Twoje czapy Danusiu. Pozdrawiam cieplutko:-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zazdroszczę zdolnosci :) piekna jest! Uwielbiam warkocze w swetrach i czapkach :)

    OdpowiedzUsuń
  9. super czapka :-) moja babcia zawsze robiła mi swetry czapki szaliki, i nawet coś zaczęła mnie uczyć ale zapał minął :-)

    OdpowiedzUsuń