15 kwi 2014

# handmade

Kotki i samochodzik z włóczki

   Koty to bardzo przyjemne zwierzęta.
 Ich wizerunek świetnie nadaje się do ozdabiania dziecięcych ubranek. 
Tym razem te milutkie i sympatyczne zwierzęta znalazły się na kompletach dla dzieci.

      Szalik - kotek rozpoczęłam od robienia ogonka gładkim ściegiem (prawa strona - prawe oczka, lewa strona - lewe oczka). Dzięki takiemu ściegowi robótka zwinęła się, co dało trójwymiarowy efekt. Po uzyskaniu stosownej długości dodałam po obu stronach wymaganą do odpowiedniej szerokości ilość oczek i zmieniłam ścieg na francuski (same oczka prawe w każdym rzędzie). Na końcach robótki powstały łapki: środkowa jej część została zamknięta, a po bokach wyrobiłam dłuższe części.
      Głowa kotka została wykonana na szydełku półsłupkami, uszy wymodelowane również półsłupkami. Pyszczek i pazurki wyhaftowałam grubą igłą włóczką, a na ogonku zawiązałam kokardkę ze złożonej kilkakrotnie włóczki.
      Czapkę rozpoczęłam ściegiem ściągaczowym 1 na 1, dalszą jej część wykonałam na drutach grubszych ściegiem francuskim. Wydzierganie ściągacza czapki na cieńszych drutach daje to, że robótka jest ściślejsza na początku i nie rozciąga się zbytnio.





Szaliczki - kotki zostały zrobione dla dziewczynek. Dla chłopca zaproponowałam szalik - samochodzik z kołem zapasowym. Pojazd jest aplikacją wykonaną na szydełku.


.
 Wszystkie czapki szaliki zostały wykonane z włóczki, która nie "gryzie" i jest łatwa do prania.

Mam nadzieję, że moje pomysły staną się Was inspiracją i wymyślicie coś fajnego dla dzieciaków. 

Będzie mi niezwykle miło, jeśli polubicie mnie na moim fanpagu na fb :)


Życzę dużo radości w dzierganiu :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz