13 gru 2018

# handmade

Zielona czapka w warkocze

Idąc tropem "Nośmy czapki" zrobiłam kolejne nakrycie głowy. Przyda  się jako dodatek do prezentu pod choinkę. Zima puka do drzwi. Śnieg przyprószył pola, ogrody, dachy domów. Mrozy w natarciu, nośmy więc czapki, bo warto. Dlaczego?

Dlaczego warto nosić czapki?
Przez głowę tracimy większość (ok. 70%) ciepła z organizmu. Dbajmy o nasze zdrowie. Jeśli nie będziemy nosić czapek podczas chłodów i mrozów, to wcześniej, czy później  zatoki dadzą o sobie znać. Włosy też nie lubią styczności z niską i mroźną temperaturą. Stają się matowe i łamliwe. Niskie temperatury mają zgubny wpływ na skórę. Na dłonie nakładamy kremy, zakładamy rękawiczki. Skóra głowy również wymaga troski. 

Kiedyś zrobiłam pewnemu panu czapkę z włóczki o składzie 50 % wełny i 50% akrylu, to narzekał, że mu marzną uszy. Wydziergałam mu więc nakrycie głowy ze stuprocentowej wełny. Był zadowolony i stwierdził, że jest duża różnica. Wełniana czapa po prostu grzała. Tak więc dziergajmy czapy i nośmy je.

Czapka powstała metodą bezszwową ze szlachetnej włóczki Katia Peru. Warto z niej dziergać. Włóczka jest miękka i miła w dotyku o bardzo dobrym składzie. 

Parametry włóczki:
Motek: 100 gram,  106 metrów
Skład: 40% wełny,  20% alpaki,  40% akrylu
Zalecane druty: nr 6 - 6,5






Pompon jest z naturalnego futerka. Jest odpinany, dlatego można go odpiąć do prania. Dzięki temu nie zniszczy się w wodnej kąpieli.






Dzianiny wykonane z włóczki Katia Peru są miękkie i ładnie się układają. Już wcześniej dziergałam z tej włóczki:
⇒ zielony komin



⇒ czerwoną czapkę



⇒ czerwony kardigan (tutaj tutaj).





10 komentarzy:

  1. Śliczna zieloniutka .Włóczki nie znam ,ale może zwrócę uwagę jeśli polecasz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem bardzo zadowolona z tej włóczki. Dzianina z niej wykonana wygląda szlachetnie.

      Usuń
  2. Taka warkoczowa czapka marzy mi się od dawna żebym tylko czasu trochę znalazła😁Pięknie wygląda :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa.
      Taka czapka w warkocze robi się dobrze. Warto znaleźć na nią czas. Po godzince wieczorem i za kilka dni będzie gotowa :)

      Usuń
  3. Prześliczna! Świetny ten zielony kolor... ale i tak nie noszę czapek ;)

    https://przystanek-klodzko.pl/

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. W sumie jak dla mnie wszelkiej maści nakrycia głowy są fajne i muszę przyznać, że ja uwielbiam je nosić. Tym bardziej, że jak jeszcze czytałam na stronie https://stylowymag.pl/wszystko-co-musisz-wiedziec-o-doborze-kaszkietu-41812 to już teraz wiem co nieco więcej na temat kaszkietów.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję za komplement. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń