18 gru 2020

# handmade

Puszysta czapka ze szlachetnej włóczki z pomponem

U mnie remont trwa. To już 3 tygodnie. Kuchni brak😉 Stolarz już dziś zacznie montować meble. Święta tuż, tuż, ale jakoś dam radę. 

W jednym z pokojów mam na tyle miejsca, że mogę dziergać. Powstała kolejna czapa. Będzie ciepłym i miłym prezentem pod choinkę. 

Czapka została zrobiona z włóczki Katia Peru.

Parametry włóczki:

⇒ motek 100 gram 106 metrów

⇒ skład: 40% wełny 20% alpaki 40% akrylu

⇒ zalecane druty nr 6 - 6,5

Miękką i miłą w dotyku włóczkę o bardzo dobrym składzie i o wyrazistym skręcie nitek wykorzystywałam już wielokrotnie. Alpaka i jej nieco dłuższe włókna dodają włóczce jak i gotowemu produktowi pięknego szlachetnego wyrazu.


Czapkę wydziergałam metodą bezszwową. Zastosowałam w niej warkocze przedzielone trzema oczkami (lewe, prawe, lewe). Czapkę rozpoczęłam dziergać ściągaczem 1/1 na szóstkach. Dalsza część czapki jest robiona na drutach nr 6,5.



Czapkę zdobi pompon z naturalnego futerka. Jest odpinany, co stanowi dużą zaletę. Futerko nie ulegnie zniszczeniu w wodnej kąpieli.






8 komentarzy:

  1. Piękna czapka, gdzie kupiłaś taką fajną włóczkę i pompon? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za uznanie.
      Włóczkę kupiłam w sklepie internetowym fastryga.pl, a pompon pochodzi z azjatyckiego sklepu internetowego:)

      Usuń
    2. Bardzo dziękuję za odpowiedź :*

      Usuń
  2. Dziękuję, bardzo mi miło :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Będzie pasować do każdej kurtki czy płaszcza. Śliczna jest i na pewno ciepła.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za uznanie. Czarny kolor jest uniwersalny, a w wydaniu z rozświetlającym, jasnym pomponem czapka nie jest smutna i wzbogaci niejedną stylizację 🤗😋

      Usuń