1 lut 2021

# handmade

Męska czapka "Royal"

Czapka, którą nazwałam "Royal", powstała z niezawodnej włóczki Super Soft. W końcu trafiłam w gust męża. Chciał cienką czapkę - nareszcie dał się namówić na dzianinę zrobioną przeze mnie. Naszyta aplikacja dała początek nazwie - "Royal" właśnie. Złoty haft rozświetla czerń, dodając twarzy optymistycznego blasku.



Czapka jest wykonana metodą bezszwową na drutach nr 3,5 ściągaczem 2/2. Chciałam, by ścieg był ścisły, więc dziergałam na drutach cieńszych, niż zaleca producent. Robótkę rozpoczęłam od nabrania 112 oczek. Po przerobieniu odpowiedniej wysokości (mierzyłam na modelu) zredukowałam liczbę oczek, przerabiając 2 oczka lewe razem. Po kilku rzędach znów zmniejszyłam liczbę oczek przerabiając 1 o. prawe i 1 o. lewe na prawo. Po przerobieniu kilku centymetrów znów zredukowałam liczbę oczek, przerabiając 3 oczka razem na prawo, ale najpierw skrzyżowałam 2 oczka prawe tak, by oczko drugie było na wierzchu. Przez pozostałe oczka wciągnęłam nitkę, ściągnęłam je mocno i zaszyłam po lewej stronie robótki. Po wypraniu i zblokowaniu dzianiny oczka ładnie się wyrównały. 

Tak wygląda lewa strona czapki.



Parametry włóczki:

⇒ 100% wełna Merino Extrafine

⇒ 50g || 125

⇒ druty rozmiar 4 - 5 mm

⇒ próbka: 21 oczek i 28 rzędów to 10 cm x 10 cm

⇒ zalecane pranie ręczne

⇒ wyprodukowano we Włoszech


Ta włóczka należy do moich ulubionych. Powstało z niej już wiele dzianin. Tworzą się kolejne.

Czapka jest cienka, miła w dotyku i ciepła. Sprawdza się podczas zimowych spacerów. 







4 komentarze: