10 lip 2021

# przepisy

Kruche babeczki

Lubię robić szybkie desery. Tym razem przygotowałam kruche babeczki ze śmietaną i owocami. Przepis jest prosty, a ciasteczka są pyszne. 


Zasada zrobienia ciasta to 3, 2, czyli 30 dag mąki (ja używam krupczatki), 20 dag masła, 10 dag cukru, a do tego 2 żółtka. Mąkę siekamy z masłem i cukrem, łączymy z żółtkami i gotowe. Ja robię to w thermomixie, więc ciasto jest gotowe błyskawicznie. Dajemy je na ok. 1 godzinę do lodówki, by odpoczęło. Silikonowe foremki wylepiamy tak przygotowanym ciastem i pieczemy w piekarniku rozgrzanym do temperatury 180° C na złoty kolor. Trwa to ok. 10 - 15 minut. Po wystudzeniu do babeczek dajemy kwaśną śmietanę 30 % - 36 %, na to wykładamy domowy dżem jagodowo - malinowy (lub inny), dekorujemy sezonowymi owocami i świeżą miętą.  

Szybko i smacznie. Polecam😉

W robieniu babeczek pomogły małe rączki.










5 komentarzy:

  1. Takie babeczki to smak mojego dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Skoro taki szybki i prosty to na pewno podrzucę go siostrze.

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny przepis! Lubię różnego rodzaju babeczki 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo podoba mi się to zdjęcie babeczki. Mniam 💛

    OdpowiedzUsuń
  5. Babeczki są naprawdę świetne i zawsze wychodzą znakomicie na różne okazje.

    OdpowiedzUsuń