15 paź 2022

# handmade

Jak zrobić ciepły komin?

Czeka nas kilka miesięcy chłodnych dni. Trzeba uzupełnić garderobę o ciepłe ubrania. Dzianiny z wełny będą w stałym używaniu. W łatwy i niedrogi sposób można odmienić stylizacje, dobierając do płaszczy lub kurtek nowe szaliki, czapki, kominy i rękawiczki. 

Z drutów zszedł niedawno komin zrobiony klasycznym ściegiem. Wybrałam prosty wzór, bo zrobiona w ten sposób dzianina będzie pasowała do ubrań zarówno jednobarwnych, jak i tych w kratę czy inne printy. 



Komin wydziergałam z włóczki Yarn Art merio de luxe. Jest ona przyjemna w dotyku i ma dość dobry skład.

Parametry włóczki:

⇒ skład: 50% wełna, 50% akryl

⇒ waga / długość: 100g / 280m

⇒ proponowany rozmiar drutów: 3,5

⇒ proponowany rozmiar szydełka: 4 mm




Podwójną nitką na drutach nr 6 nabrałam 172 oczka. Przerabiając pierwszy rząd połączyłam razem pierwsze i ostatnie oczko, by zamknąć obwód  i móc dziergać na okrągło. Pozostało więc 171 oczek. Przerobiłam 6 rzędów ściegiem ryżowym pojedynczym, po czym zmieniłam go na dżersej i tak przez 40 rzędów. Ostanie 6 okrążeń to znów pojedynczy ryż. Robótkę zakończyłam w sposób elastyczny.


Robótka wykończona jest metką z ekoskóry mocowana nitem. 

Źródło zdjęcia - tutaj

Komin jest tak duży i da się nim owinąć szyję 2 razy. Można go też nosić otulając głowę. Chłód i wiatr nie będą nam straszne. 



3 komentarze:

  1. Kocham wełnę to cudowny materiał. Podziwiam za cierpliwość przy tworzeniu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Trzeba umieć tak dziergać, nie dla każdego sa takie robótki druciane.

    OdpowiedzUsuń
  3. Na pewno nie zaszkodzi wiedzieć jak to zrobić.

    OdpowiedzUsuń