5 mar 2023

# handmade

Szmaragdowa czapka

Na koniec sezonu powstała jeszcze jedna czapka w pięknym szmaragdowym kolorze. Jest lekka, bo została zrobiona z jednego motka o wadze 50 g. Włóczka Wooly Shine o bardzo dobrym składzie (70% wełna, 29% polyakryl, 1% elastan) jest miękka i przyjemna w dotyku. Została zakupiona w moim ulubionym sklepie @biferno.pl 💚💚💚



Czapka została zrobiona metodą bezszwową po nabraniu 80 oczek z włóczki Wooly Shine. Nitka ma bardzo ładną, lekko lśniącą strukturę o dwukolorowej tonacji, tworząc ciekawy melanż. Włóczka jest lekka, puchata i bardzo miła w dotyku.  

Początkowo zaczęłam robić czapkę ściegiem ściągaczowym 1/1, ale zmieniłam go na podwójny ryż. Według mnie czapka tak zrobiona lepiej wygląda. Zostawiłam jedynie na początku kilka rzędów ściągacza. 







Parametry włóczki:
  • Skład: 70% wełna, 29% polyakryl, 1% elastan
  • Gramatura: 50g || 125 m
  • Druty/szydełko: rozmiar 5-6 mm
  • Próbka: 15 oczek i 22 rzędów to 10 cm x 10 cm


Źródło zdjęcia - tutaj



12 komentarzy:

  1. W ta zimę miałam w planach naukę dziergania. niestety na razie pozostaje mi tylko podziwianie, takich arcydzieł. Piękne czapka.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo podoba mi się ta zielona czapka, lubię taką kolorystykę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ładny, intensywny, soczysty odcień zieleni. Idealny na nadchodzące chłodniejsze wiosenne dni.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow! Przepiękny kolor! Zakochałam się w tym wzorze i kolorze!

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękny kolor włóczki, takie wydanie zieleni bardzo by mi odpowiadało, czapkę chętnie bym nosiła, jeszcze szal. Izabela Bookendorfina

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten kolor! świetny akcent na takie przedwiośnie. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super, że można stworzyć coś tak pięknego z jednego motka włóczki. Piękny odcień zieleni.

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękny kolor. Moja mama często robi tym splotem

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękny kolor! Na koniec sezonu?! - u mnie zima w pełni ;) Ryżem kolor ładniej wygląda. Uwielbiam czapki, właśnie robię kolejną. Pozdrawiam serdecznie, Marta.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja nie lubię czapek. Twoja praca bardzo mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  11. Pamiętam jak mama robiła na drutach. Do tej pory mam kilka czapek

    OdpowiedzUsuń