14 mar 2018

# ogród

Wiosna, wiosna, ach to ty

"Wiosna, wiosna, ach to ty..." - śpiewał wybitny polski artysta Marek Grechuta. 

Wiosna to piękna pora roku. Następując po mroźnej i śnieżnej zimie, niesie słońce, kwiaty, radość. Wszyscy z utęsknieniem czekamy na jej nadejście. Do 21 marca pozostał jeszcze tydzień, jeszcze trwa kalendarzowa zima, ale w moim ogrodzie jest już wiosennie.

W marcu zaczynam sadzenie kwiatów w skrzynkach. Wybieram słodkie bratki i miniaturowe żonkile. I jedne, i drugie zniosą ewentualne mrozy i śnieg. A jakże przyjemnie przyglądać się kwiatom, oczy spragnione są takiego widoku. 

Bratki przetrwają kilka miesięcy, a żonkile, po przekwitnięciu, wysadzę do gruntu. W następnym roku zażółcą się na przydomowych rabatach.



Jedna ze skrzynek stanęła na parapecie kuchennego okna na piętrze domu. Kiedy krzątam się, przygotowując posiłki, z przyjemnością zerkam na kolorowe bratki i żółte żonkile. Kwiaty widać też z ulicy, pięknie zdobią dom.









Żonkile posadziłam również w ocynkowanym wiaderku przy wjeździe do garażu. Wspaniale się prezentują.




Kwiaty znalazły również miejsce na parapetach okiennych przy wejściu do domu. Swą urodą witają domowników i gości.







Bratki - czyż nie są piękne? Niezwykle wdzięczne, urokliwe. 



Czy w Waszych ogródkach też już robi się wiosennie?

10 komentarzy:

  1. niestety,na działce podmarzniete hiacynty,kwiaty krokusów,jedynie śnieżyczki nieśmiało kwitną,w domu aktualnie nic nie kwitnie,naszczepiłam pelargonie,posiałam pomidory,nie ma miejsce,w sumie mieszkam w bloku,mały storczyk kwitnie,duży już przekwitł,

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne - u nas jeszcze mało co kwitnie, ale liczę na to że już niedługo. Przede wszystkim tęsknię za tulipanami, to moje ulubione kwiaty! Pozdrawiam i życzę słońca i ciepła :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Prześliczne zdjęcia. Ja też już ozdabiam mieszkanie kwiatami. Mam żonkile i dziś będą też posadzone stokrotki. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudowne kwiaty źonkile i bratki czas o nich pomyśleć,tylko zima u mnie zagościła

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczne kwiaty, pięknie wybarwione :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Niedziela dała nam przedsmak wiosny, a ten weekend przyniósł niestety śnieg i mróz :(

    http://przystanek-klodzko.pl

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne kompozycje ;) w tamtym roku zaczęłam małą produkcję bratków i już wyglądają przepięknie ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam takie kwiatowe królestwa. Nie wyobrażam sobie domu bez kwiatów. U Ciebie wyglądają one przepięknie :) już nie mogę się doczekać wiosny, to moja ulubiona pora roku. Wszystko kwitnie, na nowo się rozwija. Ach, wiosno!

    OdpowiedzUsuń
  9. Naprawdę tyle kwiatów u Ciebie? Ja odgarnęłam śnieg z miejsca, w którym mam przebiśniegi, żeby może udało im się trochę wcześniej przebić. ALe gdzie tu reszta, co leży po 10 cm śniegu?

    OdpowiedzUsuń