19 wrz 2019

# przepisy

Pizza z mąką ciecierzycową, bakłażanem i cukiną

To już 19 września i pierwszy wpis w tym miesiącu. Długa przerwa w blogowaniu spowodowana była scenariuszem napisanym przez życie. 

Dziś wracam z postem kulinarnym i propozycją pizzy z nietypowymi produktami.




Składniki:

Ciasto
  • 160 g wody
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • 30 g świeżych drożdży
  • 1 łyżeczka cukru
  • 100 g mąki ciecierzycowej i 200 g mąki pszennej
  • 1/2 łyżeczki soli

Wszystkie składniki wyrobić. Uformować kulę, zostawić do wyrośnięcia na około 15 minut. Wyłożyć na cienką blachę, rozprowadzić palcami, uformować brzeg w postaci wałka. 

Nadzienie
  • bakłażan (pokrojony w plastry razem ze skórką)
  • cukinia (obrana i pokrojona w plastry)
  • kilka plasterków szynki
  • mozzarella w kulce (pokrojona w plastry)
  • mozzarella twarda (starta na tarce)
  • pesto
  • keczup (opcjonalnie)
  • świeża bazylia
  • sól, pieprz

Na ciasto nałożyć nadzienie, smarując je najpierw pesto. Piec w piekarniku w temperaturze 200° C tak długo, aż zarumienią się brzegi (około 15-20 minut).









Szybko i pysznie. Polecam 😉

4 komentarze:

  1. Jeszcze takiej pizzy nie jadłam. Zapisałam przepis. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też nie jadłam taniej pizzy, trzeba spróbować. Serdeczne pozdrowienia znad sztalug malarskich przesyła Krysia zapraszam do mojej strony www.krystynaczarnecka.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Też kiedyś robiłam pizze z bakłażanem, mój mąż uwielbia bakłażany :) Zapraszam do mnie na świąteczne Candy i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń