23 sie 2019

# przepisy

Pasta z indyka do kanapek i nie tylko

Wędlin na polskim rynku jest ogromny wybór. Są takie, które zasługują na uwagę, inne należy omijać szerokim łukiem. 

Alternatywą do gotowych wytworów są te wykonane w domowej kuchni. Ktoś powie: "Za dużo pracy, nie mam czasu". A ja mam sposób na wykonanie szybkiego i smacznego dodatku do pieczywa, bo ja w swojej kuchni nie spędzam dużej ilości czasu. Mam być jednak smacznie i ładnie podane. 

Co tym razem proponuję? Polecam pastę z piersi z indyka. Gwarantuję, że jest ona nie tylko niebiańsko smaczna, ale też nie wymaga od zapracowanych domowników dużej ilości czasu.



Oto przepis.

Produkty:

⇒ 1 kg piersi z indyka (szczególnie polecam same polędwiczki);
⇒ 1 seler;
⇒ 4 średniej wielkości cebule;
⇒ 2 łyżki oleju rzepakowego;
⇒ przyprawy: tymianek, mielony kminek, majeranek, mielona słodka papryka, sól;
⇒ gałązka świeżego lubczyku (z jego braku - lubczyk suszony)
⇒ 1 szklanka wody

Sposób wykonania:

W thermomixie to danie robi się samo. W innym przypadku trzeba skorzystać z dowolnego kuchennego robota.

Drobno zmiksować cebulę i na 5 minut włączyć thermomix, temp 100° C . Włożyć mięso i seler pokrojone na kawałki, dosypać przyprawy. Wszystko zalać wrzątkiem. Włączyć thermomix na 1 godz. - początkowo obroty 1, temp. 100°. Kiedy mięso zmięknie, przestawić na obroty 5. Po godzinie zmiksować na gładką masę. Nadaje się ona nie tylko na kanapki. Można ją wykorzystać do nadziania wytrawnych naleśników lub krokietów.

Źródło zdjęcia - tutaj.
Źródło zdjęcia - tutaj.
Jeśli nie dysponujemy thermomixem, to należy lekko przesmażyć na rozgrzanym oleju posiekaną cebulkę, przełożyć do garnka razem z pozostałymi produktami i gotować na wolnym ogniu (albo piec w piekarniku) aż do miękkości. Za pomocą robota kuchennego zmiksować gotową potrawę.

Przetestowałam też, że pastę można zamrozić i wykorzystać, kiedy nie mamy czasu na zakupy. To duże ułatwienie dla zapracowanych albo dla tych, którzy poza kuchnią znajdują więcej przyjemności.

4 komentarze:

  1. Uwielbiam wszelkie pasty do pieczywa i bardzo często je robię. I mięsne i warzywne i serowe i jajeczne. Każda z nich jest pyszna i wyjątkowa i jestem pewna, że tak samo jest z tą proponowaną przez Ciebie:) Bardzo chętnie wypróbuję.
    Pozdrawiam ciepło, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
  2. To przepis idealny dla mnie :) Dziękuję:) Takie smarowidła są rewelacyjne! Ostatnio robiłam ,,wątrobianą'' w słoikach - również polecam :)

    OdpowiedzUsuń