11 sty 2021

# handmade

Granatowe męskie rękawiczki

Moi drodzy Goście. To było dla mnie swego rodzaju wyzwanie. Przed świętami powiedziałam moim bliskim, że zbieram zamówienia na dzianiny dla rodziny (nawet się zrymowało). No, i super, bo był odzew. I... małe zaskoczenie😉 Jeden z panów zamówił rękawiczki. "Hm, no dobra" - myślę sobie i ambitnie zamówienie przyjęłam. Dlaczego ambitnie? Ano dlatego, że w swojej baaardzo długiej dziewiarskiej karierze nigdy nie robiłam rękawiczek. Ale teraz to prościzna. Włączasz Internet, szukasz i znajdujesz instrukcję. Przeczytałam i po swojemu zinterpretowałam poradę. 

Rękawiczki udało się zrobić. Okazało się, że to nie jest takie trudne. 


Na druty wskoczyła wełna Merino Super Soft. Nabrałam 48 oczek i dziergałam na drutach 4 oraz 4,5. Chciałam, by rękawiczki nie rozciągnęły się i były zrobione ściśle, bo wtedy są cieplejsze. 

Parametry włóczki:

⇒ 100% wełna Merino Extrafine

⇒ 50g || 125

⇒ druty rozmiar 4  - 5 mm

⇒ próbka: 21 oczek i 28 rzędów to 10 cm x 10 cm

⇒ zalecane pranie ręczne

⇒ wyprodukowano we Włoszech

Rękawiczki nie są doskonałe, wyszły między palcami małe dziurki, ale sprytnie udało się je zaszyć. Następnym razem będzie już tylko lepiej. Będę się doktoryzować w dziedzinie dziergania rękawiczek, poprawiając technikę. 

Rękawiczki są bardzo przyjemne w dotyku i ciepłe. Służą właścicielowi, a ja z pewnością zrobię jeszcze niejedną parę.





Ciepłe rękawiczki i gorąca herbata z sokiem malinowym to zestaw niezbędny podczas zimowej wycieczki w góry. 


A warto było wyruszyć w góry, bo pogoda sprzyjała i można było podziwiać piękne widoki. Przyroda to jednak niedościgniony artysta.





3 komentarze:

  1. Sama się przymierzam do rękawiczek. Wyszły świetne. Intensywnie Kreatywna ma świetny kurs ich robienia z dokładnym omówieniem. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję.
      Wiem, że jest ten kurs Intensywnie Kreatywnej, ale sama chciałam dojść do dziergania rękawiczek, bo ze mnie jest taka Zosia Samosia :)

      Usuń
  2. Dziękuję. Obdarowany jest zadowolony :)

    OdpowiedzUsuń