22 paź 2021

# handmade

Biały kardigan w bąble

Mamy piękną, złotą polską jesień

Natura wymalowała urzekające krajobrazy. Kolorowe liście pysznią się złotem, brązem i purpurą. Zjawiskowe widoki rozświetlają dodatkowo promienie słońca. Cieszmy się tymi obrazami, spacerujmy ile się tylko da. Łapmy witaminę D. Wkrótce nastaną szarugi, będzie się wcześnie ściemniać. 

W tych urokliwych okolicznościach przyrody udało się zrobić krótką sesję fotograficzną.

W roli głównej wystąpił biały kardigan w bąble z przyjemnej w dotyku wełny merino Super Soft.

Praca nad tym swetrem trwała długo, bo napotykałam na przeszkody. Kiedy już miałam zrobione oraz połączone w całość przody i tył wyprałam robótkę. Chciałam wiedzieć, jak dzianina się zachowa. Super Soft ma tendencję do rozciągania się. Rozłożyłam pracę na słońcu i... No cóż wełna brzydko pożółkła. Pisałam o tym w jednym z postów - "Jak uniknąć dziewiarskich wpadek"

Musiałam wszystko rozpocząć od początku. I wtedy pokusiło mnie, aby listwę zrobić z uskokiem. Nie wyglądało to dobrze. Obcięłam więc kawałek robótki i chciałam dorobić listwę bez owego uskoku. I jakież było moje zdziwienie. Nabrane oczka układały się pomiędzy wcześnieszymi oczkami. Było to nieładne. Myśłałam więc, co by tu zrobić, aby nie było widać tego przesunięcia. W ten sposób powstał pas gęstych bąbli. Z takiego efektu jestem zadowolona. Bąble zdobią też rękawy, które zostały dorobione i dziergane na okrągło. Oczka zredukowałam o połowę dopiero na mankiet.




Poszczególne części dzianiny połączyłam szydełkiem po prawej stronie. Dzięki temu powstał wypukły rant, co stanowi efekt ozdobny. Pomysł ten zaczerpnęłam z projektów mojej koleżanki i teraz często używam tego sposobu.


Teraz jeszcze kilka słów o włóczce.

Flagowy gatunek marki Lana Gatto Super Soft to  niebywale delikatna wełna merino extrafine. Poleca się ją osobom szczególnie wrażliwym na punkcie "gryzienia" wełny. Włóczki są idealne na wszelkiego rodzaju swetry, czapki, szale kominy a także sukienki. Dzięki swojej niezwykłej miękkości i delikatności nadają się również na ubranka dziecięce.

Parametry włóczki:

  • 100% wełna merino extrafine
  • 50 g || 125
  • Druty rozmiar 4 - 5 mm
  • Próbka: 21 oczek i 28 rzędów to 10 cm x 10 cm
  • Zalecane pranie ręczne
  • Wyprodukowano we Włoszech

Na kardigan zużyłam 13 motków. Waży 650 g, więc choć długi, wcale nie jest ciężki. Dziergałam na drutach nr 5.







6 komentarzy:

  1. Cudny swetr!!Zachwyca swoją urodą🙂

    OdpowiedzUsuń
  2. śliczna ta jesień, oby tak dalej

    OdpowiedzUsuń
  3. Te bąble dodają mu uroku, z chęcią skuszę się na taki zakup.

    OdpowiedzUsuń
  4. teraz to hit, bardzo często go widuję i sama się zastanawiam, czy sobie takiego nie sprawić :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękny kardigan :) Jak bym miała cokolwiek robić to tylko z takiej delikatnej włóczki jak ta :)

    OdpowiedzUsuń