13 paź 2021

# handmade

Czapka i szalik w kolorze czerwonym dla dziewczynki

Skóra dzieci  jest szczególnie delikatna, więc na dzianiny dla maluchów wybieram włóczki z wysokiej jakości naturalnego surowca. Pisałam o tym w jednym z postów - tutaj.

Na czapkę i szalik w kolorze czerwonym zakupiłam 2 świetne gatunkowo włóczki. Jedna z nich to Vip, a druga Kid Silk.

Włóczka Vip jest niezwykle przyjemna w dotyku i miła dla ciała. To mieszanka najdelikatniejszej wełny merino (80%) i kaszmiru (20%). Włóczka jest wydajna i dzięki swojej miękkości nadaje się również na wszelkiego rodzaju dzianiny niemowlęce.  Producent zaleca dzierganie na drutach nr 3,5.

Włóczka Kid Silk jest niesamowitej miękka i delikatna. Nadaje się na chusty, bluzki, swetry, bolerka. Sprawdza się w dzianinach dla dzieci. Producent zaleca dzierganie na drutach nr 3 - 4.

Klasyczny ściągacz 1/1 to ścieg którym wydziergałam czapkę i szalik dla małej dziewczynki. Czapka jest zrobiona metodą bezszwową. Po połączeniu dwóch rodzajów włóczek użyłam drutów nr 5.

Robiąc czapkę nabrałam 80 oczek, a w przedostatnim rzędzie zredukowałam ich ilość o połowę (przerabiałam 1 oczko prawe i 1 lewe razem na prawo). Ostatni rząd to oczka prawe. Robótkę zakończyłam przeciągając nitkę przez wszystkie oczka. Mocno zaciągając - zeszyłam. Na szczycie czapki tworzy się lekkie zmarszczenie. Na szal nabrałam 51 oczek.

Komplet został zrobiony z dwóch motków włóczki Vip i dwóch Kid Silk. Czapka i szalik są bardzo lekkie (ważą po 75 g) i ciepłe, a jednocześnie nie grube.



Na czapkę i szalik doszyłam metki z napisem "Babcia zrobiła", co stanowi ładne wykończenie kompletu.



Czapkę można nosić z broszką w kształcie kwiatka zrobionym szydełkiem.


Na koniec dodam jeszcze, że klocki widoczne na zdjęciach to Lego Duplo. Mają 28 lat. Bawiła się nimi moja córka, a teraz służą mojej wnuczce. Warto kupować porządne zabawki, które przetrwają lata.




6 komentarzy:

  1. Oj kocham wełnę za jej ciepełko,oraz to że oddycha. Widać że Babcina marka jest godna zaufania;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wełna to świetny surowiec na zimowe dzianiny.
      Dziękuję za uznanie 😘🤗

      Usuń
  2. Cudowne rzeczy wyszły. Kolor w sam raz na Mikołajki czy Święta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Komplecik będzie właśnie prezentem pod choinkę 🤗😘🌲

      Usuń
  3. Śliczna czapka, ten kolor też bym chętnie nosiła :) Gdzie kupujesz włóczkę? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Włóczkę kupuję w sklepie biferno.pl 😘🤗

      Usuń