7 mar 2022

# handmade

Damski sweter w kolorze petrolowym

Kolejny sweter w kolorze petrolowym, tym razem damski, świetnie się nosi.


Sweter został zrobiony z jednej z moich ulubionych włóczek Maxi Soft. To 100% merino. Wełna jest miękka, ciepła i przyjemna w dotyku.

Maxi Soft to delikatna wełna merino extrafine o niebywałej miękkości. Grubsza siostra flagowego gatunku Lana Gatto czyli włóczki Super Soft. Polecamy osobom szczególnie wrażliwym na punkcie "gryzienia" wełny.

Włóczki są idealne na wszelkiego rodzaju swetry, czapki, szale, kominy. Dzięki swojej niezwykłej miękkości i delikatności nadają się również na ubranka dziecięce.

  • Skład: 100% Wełna Merino Extrafine
  • Gramatura: 50g || 90m
  • Druty/szydełko: rozmiar 6 mm
  • Próbka: 17 oczek i 21 rzędów to 10 cm x 10 cm
  • Pielęgnacja: Zalecane pranie ręczne
  • Wyprodukowano we Włoszech

Na sweter zużyłam 10 motków. Wydziergałam go na drutach nr 5,5. Producent zaleca szóstki. Sięgnęłam po cieńsze przez nieuwagę, ale jest dobrze. Sploty nie są zbyt ścisłe.

Łączenie przodu i tyłu wykonałam szydełkiem półsłupkami po prawej stronie dzianiny, co daje ciekawy, wypukły efekt. Rękawy i plisa (podwójna) są dorabiane. Łączenie na ramionach jest zrobione za pomocą trzech drutów.

Ściągacze są klasyczne 2/2. Tył pleców to ścieg 2/2 ze zmianą co drugi rząd. Na rękawach zastosowałam podwójny ryż wzbogacony sekwencją warkoczy 3/3 przedzielonych dwoma oczkami lewymi. Przód swetra to kilka ściegów - podwójny ryż, dżersej na prawo i na lewo, warkocze 3/3 i 5/5, które są przedzielone dwoma oczkami lewymi.



















Z włóczki Maxi Soft wydziergałam już kilka dzianin. Oto niektóre z nich. 













8 komentarzy:

  1. Świetny szkolny fason😁bardzo mi się podoba. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Sweterek mój styl- cudny i kolor obłędny:) i kardigan cudny tez widzę ten czarny:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudny kolor i mój styl i na elegancko i do dresów:) świetny , kardigan tez fajny:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo podoba mi się ta propozycja swetra, a szczególnie wzorek.

    OdpowiedzUsuń
  5. kardigany, czapki i szaliki jak najbardziej, są cudowne! ale do swetrów nie przekonam się chyba nigdy

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale świetny ten sweter! Kolor i krój i te sploty piękne! No ekstra! Zdolna jesteś ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam serdecznie ♡
    Wow, przepiękny sweter! Jestem zachwycona, kocham takie ubrania! Wszystkie to cuda. Naprawdę, same piękności!
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  8. Cuuuudowne sweterki :) Sama uwielbiam także - koce bawełniane :) http://indygosklep.pl/koce-bawelniane

    OdpowiedzUsuń