28 gru 2021

# handmade

Męski sweter w kolorze petrolowym

 

Obok tego koloru nie można przejść obojętnie - jest wyjątkowy. 

Sweter został wydziergany z włóczki Merino Maxi Soft. Bardzo dobrze się z niej robi, nitka gładko schodzi z drutów, a oczka wychodzą równe. Trzeba tylko uważać, bo czasami nić się rozwarstwia, gdyż jest tylko delikatnie skręcona.

Parametry włóczki:

Maxi Sot to delikatna wełna merino extrafine o niebywałej miękkości, grubsza siostra flagowego gatunku Lana Gatto czyli włóczki Super Soft. Polecana jest osobom szczególnie wrażliwym na punkcie "gryzienia" wełny. Włóczki są idealne na wszelkiego rodzaju swetry, czapki, szale, kominy. Dzięki swojej niezwykłej miękkości i delikatności nadają się również na ubranka dziecięce.

  • 100% Wełna Merino Extrafine
  • 50g || 90m
  • Druty/ szydełko rozmiar 6 mm
  • Próbka: 17 oczek i 21 rzędów to 10 cm x 10 cm
  • Zalecane pranie ręczne
Sweter został wydziergany na drutach nr 6, jedynie wykończenie dekoltu zrobiłam na piątkach. Wykorzystałam klasyczne ściegi - plecy i przód to 2 oczka prawe, 2 oczka lewe, a co drugi rząd zmiana - nad oczkami prawymi są lewe, a nad lewymi prawe. Na rękawy wybrałam podwójny ryż. Ściągacze przy rękawach i dołem oraz wykończenie dekoltu to 2 oczka prawe i 2 lewe. 

Na ramionach przód i tył robótki są połączone za pomocą trzech drutów. Boki i rękawy zeszyłam ściegiem za igłą. Rękawy dorobiłam od pachy.

Na ten sweter w rozmiarze S/M zużyłam 12 motków wełny.



Sweter bardzo dobrze się nosi. Jest ciepły i miły w dotyku. Obdarowany pan jest zadowolony, co bardzo mnie cieszy😉





Z takiego wykończenia dekoltu jestem bardzo zadowolona. Ładnie wygląda i idealnie układa się pod szyją.  Początek dekoltu to oczka lewe, dzięki czemu wygląda to ciekawie.




Z Merino Maxi Soft wydziergałam już kilka projektów. Poniżej prezentuję wybrane projekty i linki prowadzące do opisów.











7. Błękitna czapka





7 komentarzy:

  1. Zazdroszczę umiejętności, a przede wszystkim cierpliwości w robieniu na drutach :) Sweter prezentuje się bardzo elegancko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za uznanie. Pozdrawiam serdecznie 🥰

      Usuń
  2. Bardzo podoba mi się ta propozycja. Wygląda naprawdę ciekawie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ładny ten kolor! A sam sweter bardzo stylowy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny sweter, wszystko mi się w nim podoba. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. piękny sweter, a ten kolor jest obłędny :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne pracę. Niebieski sweter perfekcja

    OdpowiedzUsuń