6 kwi 2021

# handmade

Czapka i komin w kolorze petrolowym

Kwiecień plecień tak przeplótł, że przyniósł mróz i śnieg. Nie ma się więc czemu dziwić, że ciepłe dodatki poszły w ruch. Zrobione jakiś czas temu czapka i szalik w bardzo ładnym petrolowym kolorze okazały się jeszcze bardzo przydatne.





Komplet został wydziergany z włóczki Merino Maxi Soft. Jest ona miła w dotyku, miękka i ciepła. Wełna ładnie schodzi z drutów, oczka układają się równo. 

Parametry włóczki:

  • 100% Wełna Merino Extrafine
  • 50g || 90m
  • Druty/ szydełko rozmiar 6 mm
  • Próbka: 17 oczek i 21 rzędów to 10 cm x 10 cm
  • Zalecane pranie ręczne
  • Wyprodukowano we Włoszech

W komplecie wykorzystałam 2 ściegi: ściągaczowy 1/1 i warkoczowy 3/3. Warkocz wplotłam nie tylko dla ozdoby. Czapkę dziergałam na drutach nr 5,5, a komin na szóstkach.


Pod skrzyżowanymi oczkami po lewej stronie ukryłam węzeł powstały po połączeniu nitek. 


Komin zdobi naszywka z napisami (z jednej strony "Hand made", a z drugiej "Dzieło rąk") mocowana nitem. Taki mocowanie jest eleganckie. Dużo lepiej wygląda, niż przyszywana metka.





Taki początek kwietnia na południu Polski. Tulipany oczekują na cieplejsze dni, by w pełni pokazać swoje piękno.










5 komentarzy:

  1. U mnie śniegu nie ma ale zimno jest. Prace w ogrodzie wstrzymane. Komplet bardzo fajny. Kolor też mi się podoba. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas i w tym tygodniu dosypało - i to sporo. W ogrodzie niewiele zrobiłam. Kwiecień w tym roku jest wyjątkowo zimny.
      Dziękuję za docenienie mojej pracy.
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  2. My śniegiem cieszymy się od lanego poniedziałku ;-)
    Komplet wyszedł bardzo fajny i nawet jest męski mimo tego warkocza ( a może tylko mi warkocze kojarzą się z kobiecymi udziergami). Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas i w tym tygodniu ponownie mocno sypnęło.
      Dziękuję za uznanie :)
      Również pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Dziękuję za uznanie. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń