27 lip 2017

# handmade

Różowa czapka z warkoczem handmade

Do kolekcji czapek jesień/zima 2017/2018 dołączyła kolejna w kolorze ładnego pudrowego różu. Choć nie noszę różowych ubrań, bo nie lubię, to ten kolor mi się nawet podoba. Czapka jest miękka i ładnie układa się na głowie. Zrobiona została, tak jak poprzednia, z włóczki bardzo dobrej jakości. To alpina.

Parametry włóczki: 
50% wełny,  50% akrylu
Motek to 100 gram / 100 metrów
Producent zaleca druty numer  6 - 7 (wybrałam 7).

Na tle ściegu ryżowego wpleciony został motyw warkoczy. Po lewej i prawej stronie plecionki są po 2 oczka lewego dżerseju. Czapka zrobiona jest metodą bezszwową z 61 oczek. W przedostatnim rzędzie w części ryżowej przerabiałam prawe i lewe oczko razem na prawo, redukując w ten sposób ich liczbę. Dodatkowo ujęłam po 2 oczka skrajne warkoczy. Następnie przerobiłam oczka tak jak się pokazują i wciągnęłam w nie nitkę, ściągając ciasno. W ten sposób robótka w szybki i prosty sposób została zakończona.







Poniżej podaję linki do postów, gdzie prezentuję projekty wykonane z alpiny:

To był kolejny przerywnik. W dalszym ciągu dziergam biały sweterek ze złotymi ściągaczami. Już bliżej niż dalej. Jeszcze tylko rękawy, schowanie nitek, blokowanie i projekt ujrzy światło dzienne. Gdyby nie prucie, sweterek byłby już dawno gotów, ale tak bywa. Ryzyko zawodowe 😊 Dobrze, że nie ma pośpiechu, więc spokojnie można sobie tak dziergać oczko po oczku. 



13 komentarzy:

  1. Piękna robota! Ja mam dwie lewe ręce, nawet guzika dobrze przyszyć nie potrafię i robi to mąż.

    A w czapkach nei chodzę, boli mnie po nich głowa

    OdpowiedzUsuń
  2. Urocza! Moja córka uwielbia takie czapki - ja zresztą również :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow! Świetna robota! Ja do różu dopiero teraz się przekonałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kolejna fajna czapka, a co do różu, to mnie się podoba:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piekna czapa i piekny tez róż. Pozdrawiam goraco:-)

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja bardzo lubię róż! Odcienie w zasadzie wszystkie -- brudny, pudrowy, jaskrawy, neonowe, pastelowy... Super czapka! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mnie się bardzo podoba podoba Twoja czapka. Piękny kolor i wzór warkocza na dzianinie. Do twarzy mi w zimnych barwach, szczególnie w różach, byle nie jaskrawych. Ten kolor byłby dla mnie idealny, w otoczeniu różu oczy wydają się bardziej niebieskie. :) Niestety, nie umiem robić na drutach - moja mama tego nie lubiła, mówiła, że zajmuje dużo czasu i jest trudne. Mam ochotę na torebkę, ale zrobię ją na szydełku, bo mam już w tej dziedzinie małe doświadczenie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Śliczna czapka . Ryż i warkocze to cudna para. Pudrowy róż bardzo lubię bo jest zazwyczaj bardzo twarzowy. Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Podziwiam za cierpliwość i talent. Bardzo ładny kolor tej czapki. Jak najbardziej w moim stylu :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pięknie wygląda, podziwiam pracę. Myślę, że skład jest świetny i będzie się dobrze nosić :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Czapeczka cukierkowa, może nie dla mnie ale dla młodych kobiet jak najbardziej. Mnie zawsze przy robieniu na drutach męczyło prucie i bardzo zniechęcało.

    OdpowiedzUsuń