8 lut 2020

# handmade

Szafirowy komplet - czapka z pomponem i komin

Zima trwa i, choć nie jest dokuczliwa, to jednak potrzebne są czapki, szale, kominy. Trzeba nosić ciepłe ubrania, nie ma na to rady. Najlepiej ogrzeje nas wełna. I to taka najwyższej jakości - miękka, ciepła, przyjemna w dotyku. 



Poszukując włóczki w kolorze szafirowym trafiłam na Merino 85 firmy AustermanSzafir w nadchodzącym sezonie to must have każdej elegantki. 🎉🎉🎉 W tym kolorze do twarzy jest każdemu typowi urody. 


Źródło zdjęcia - tutaj
Parametry włóczki:

  • 100% wełna Merino Superfine
  • 50 g || 85 m
  • zalecane druty/szydełko w rozmiarze 6-7 mm
  • wyprodukowano we Włoszech
  • zalecane pranie w 30°
  • próbka: 16 oczek i 22 rzędów to 10 cm x 10 cm
Merino 85 nadaje się na wszelkiego rodzaju dzianiny jesienno-zimowe, takie jak szale, swetry, czapki, golfy, kardigany. Poleca się go także na wyroby dziecięce.



Czapka została zrobiona na drutach nr 8 podwójną nitką, dzięki temu nakrycie głowy jest mięsiste. Początek  dzianiny to ściągacz 2/2. Ścieg ten przechodzi w kostkę 2/2, gdzie zmiana następuje co drugi rząd. Środkiem biegnie warkocz z ośmiu oczek, a jest on po obydwu stronach oddzielony od reszty dwoma oczkami lewymi. Do czapki doszyłam czarny, odpinany pompon z naturalnego futerka.



Komin wydziergałam na drutach nr 6 pojedynczą nitką. Dzięki temu jest cienki i można go owinąć 2 razy wokół szyi. Ściegi, które wykorzystałam w kominie to ściągacz 2/2 i warkocz z ośmiu oczek.


Zarówno czapka jak i komin są zrobione metodą bezszwową.

W komplecie wykorzystałam warkocze, bo lubię ten motyw w dzianinach. Jest efektowny i nadaje się do dziergania z każdej niemal włóczki. Lubię go wplatać, bo łącząc nitki można  ich końce schować pod skrzyżowanymi oczkami.


Zdjęcie prezentowane poniżej został rozjanione, dzięki czemu splot jest bardziej widoczny. 



Czapkę zdobi logowana blaszka, dodając całości blasku. 💙💙💙




Początkowo zrobiłam taką czapkę, ale na prośbę zainteresowanej sprułam, zmieniłam ściegi  i wydziergałam na nowo. A Wam w jakim wydaniu bardziej się podoba?





3 komentarze:

  1. W druim wydaniu jest ładniejsza i na pewno bardziej przylega do glowy. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za opinię. Jestem tego samego zdania, ale spełniłam prośbę córki 🤗😘

      Usuń
  2. A ja jedną i drugą bym z chęciom nosiła ,piękny kolorek.

    OdpowiedzUsuń