16 lip 2020

# przepisy

Domowe lody truskawkowo - bananowe w polewie czekoladowej

Na lody mamy szczególną ochotę, kiedy letnie słońce umila nam życie. Po takie zimne desery najczęściej biegniemy do lodziarni, kawiarni, cukierni, czy też do pobliskiego marketu.

Moja propozycja jest inna. Proponuję bieg po lody do własnej kuchni. Na pewno będzie taniej i zdrowiej.



Czego potrzebujemy do zrobienia lodów? Na pewno dobrych chęci i niewielkiej ilości czasu. Przyda się też specjalna forma na lody.
Źródło zdjęcia - tutaj


Źródło zdjęcia - tutaj


Produkty:
⇒ ½  kg truskawek
⇒ 2 banany
⇒ gorzka czekolada
⇒ miód naturalny (opcjonalnie)

Sposób wykonania

Zamrozić pokrojone na kawałki banany i truskawki. Po wyjęciu z zamrażalnika zmiksować owoce na gładką masę, ewentualnie dosłodzić miodem. W wodnej kąpieli roztopić gorzką czekoladę. Posmarować nią środek foremek. Nałożyć owocową masę do foremek i włożyć na kilka godzin do zamrażalnika. Wyjąć gotowe lody polewając foremki gorącą wodą. I już 😉 

Lody są gotowe do sesji zdjęciowej i do spałaszowania.





Lody czekają na ucztę w letnim ogrodzie.












1 komentarz:

  1. Lody wyglądają pysznie. Mam foremki do lodów, a praktycznie o nich zapomniałam, już chyba 2 lata z nich nie korzystałam i nie robiłam domowych lodów :)
    Pozdrawiam ciepło, Agness:)

    OdpowiedzUsuń