30 sie 2021

# handmade

Granatowa czapka w warkocze

Dynamiczne tegoroczne lato szybko się zakończyło. Koniec sierpnia jest wyjątkowo chłodny i mokry. Od razu myśli kierują się w stronę ciepłych włóczek. Nadchodzi czas na otulające i grzejące dzianiny. 

Może jeszcze słońce niebawem nas porozpieszcza, ale póki co musimy przyjąć pogodę bardziej już jesienną niż letnią.

Druty więc w dłoń i dziergajmy ciepłe odzienia. 

Z szuflady wyjęłam właśnie wcześniej zrobioną czapkę. Została ona wykonana z wełny Merino Super Soft z podwójnej nitki. Jest to włóczka, po którą bardzo często sięgam ze względu na jej właściwości. Jest miła w dotyku, ciepła, dobrze się nosi. Nadaje się na ubrania nawet dla niemowląt.

Parametry włóczki:

  • 100 % wełna Merio Extrafine
  • 50 g / 125 m
  • druty: rozmiar nr 4 - 5 mm
  • próbka: 21 oczek i 28 rzędów to 10 cm x 10 cm




Czapka została wykonana metodą bezszwową na drutach nr 6 i 7. W granatowym nakryciu głowy blondynka o niebieskich oczach będzie wyglądać ładnie.

Czapka została zrobiona ściegiem ściągaczowym i klasycznymi warkoczami 3/3. Można do niej dopiąć pompon w kolorze naturalnego futerka i nosić wg uznania.







12 komentarzy:

  1. Swego czasu mama robiła mi podobną. Bardzo podoba mi się ta czapka.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kolor, który natychmiast do mnie przemawia, w zasadzie noszę czapki jedynie własnej roboty na drutach. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo podoba mi się kolor, pasowałby mi do... do wszystkiego :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki kolor i fason znajdą zastosowanie w wielu stylizacjach.🌼🌻🌞

      Usuń
  4. Przepięknie wykonana czapka! Chciałabym mieć tyle cierpliwości i talentu do takich prac manualnych ;)
    Zapraszam: mangusie.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że czapka przypadła do gustu. Pozdrawiam🌼🌻🌞

      Usuń
  5. Śliczna czapa,mój ulubiony kolor.

    OdpowiedzUsuń
  6. Śliczna czapa,mój ulubiony kolor.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Granat pokochało wiele osób.🌼🌻🌞

      Usuń