15 sie 2021

# przepisy

Kulinarne odkrycie, czyli cukinia z pastą rybno - serową

Codzienny trening został zaliczony. Przemierzyłam po pagórkach ok. 10 km rowerem, 40 minut fajnego ruchu. Przyjemny powiew powietrza, ładne widoki. Powrót ok. 19, czyli  akurat pora kolacji. Błysk i pomysł na potrawę narodził się w sekundę.

Pomyślałam, że połączenie sera, makreli w pomidorach z cukinią może być ciekawym doznaniem dla kubków smakowych.

Źródło zdjęcia - tutaj

Jak pomyślałam, tak zrobiłam. Danie było gotowe w 4 minuty😉

Składniki:
⇒ serek wiejski lekki
⇒ puszka makreli w sosie pomidorowym
⇒ mała, młoda cukinia
Sposób wykonania:
Cukinię zetrzeć na tarce o dużych oczkach. Połączyć ją z serkiem wiejskim i makrelą. I... gotowe.

Nie potrzebne są już żadne przyprawy. Delikatny smak cukinii zostanie wzbogacony przez wyrazistość makreli w sosie pomidorowym. Cukinia powoduje, że danie jest soczyste, świeże i lekkie. Przygotowana porcja wystarczy na śniadanie lub kolację dla dwóch osób. Danie jest bardzo pożywne.



Potrawę można podać z razowym chlebem posmarowanym masłem.



Wcześniej proponowałam już dania z cukinią. Zapraszam do wypróbowania.











14 komentarzy:

  1. U mnie w domu cukinia często jest na obiad.

    OdpowiedzUsuń
  2. Szczerze mówiąc dla mnie to dość karkołomne połączenie ;) za to pasta z żółtego sera, startej marchewki, jogurtu z majonezem i sporej ilości czosnku jest pycha! A jak jeszcze na kanapkę położy się plaster pomidora to już w ogóle poezja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak myślałam. Intuicja podpowiedziała mi żeby spróbować. Zostałam mile zaskoczona. Danie bardzo mi zasmakowało. Na pewno jeszcze je przyrządzę 🤗😘

      Usuń
  3. 4 minuty to naprawdę bardzo szybko. Jadłam ostatnio cukinię, ale w innej postaci.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię takie dania, które można szybko przyrządzić. Lato temu sprzyja. Przesiadywanie w kuchni w czasie upałów nie jest moim ulubionym zajęciem :)

      Usuń
  4. Cukinię jem często. Zatem skorzystam z podpowiedzi na stworzenie nowego przysmaku. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nietypowe połączenie smaków pozytywnie mnie zaskoczyło. Cukinia jest delikatnym warzywem i sprawdza się w wielu potrawach.

      Usuń
    2. Bardzo smaczna sałatka, zrobiłam ją jakiś czas temu. Polecam

      Usuń
  5. Uwielbiam cukinię w każdej postaci:D Najczęściej robię z niej placki, zapiekanki i dodaję do sosów warzywnych. Moja mama robi pyszny pasztet z cukinii.

    OdpowiedzUsuń
  6. Tak jak przedmówczyni lubię dania, które można szybko przyrządzić

    OdpowiedzUsuń
  7. Z cukini bardzo lubię leczo. Wczoraj jadłam ją na pizzy, też jest pyszna.

    OdpowiedzUsuń
  8. U nas też wczoraj była przejażdżka, ale około 30 km po ścieżkach Krakowa.

    OdpowiedzUsuń
  9. Cukinii w takiej wersji nie znam, być może spróbuję. Cukinię uwielbiam;) Ostatnio robiłam przepyszne placki:)

    OdpowiedzUsuń