3 lut 2022

# handmade

Jak zrobić szarą męską czapkę?

Luty, zima trwa. Wszyscy są zaopatrzeni w czapki, ale można mieć kolejną. Kto bogatemu zabroni? 😉😉😉

Nie tylko panie lubią zmieniać garderobę. Panowie też mają ochotę na zmiany. I dobrze. Niech się stroją, niech nie zostają za paniami w tyle. A nowa czapka, nowy dodatek potrafią wnieść świeżości do zimowej stylizacji. Niewielka zmiana, a jest inaczej. I to niewielkim kosztem.

Tym razem proponuję szarą czapkę z jednej ulubionych przeze mnie włóczek, czyli Merino Maxi Soft. 


Informacja o włóczce:

Maxi Soft to delikatna wełna merino extrafine o niebywałej miękkości, grubsza siostra falgowego gatunku Lana Gatto czyli włóczki Super Soft. Polecana jest osobom szczególnie wrażliwym na punkcie "gryzienia" wełny.

Włóczka jest idealna na wszelkiego rodzaju swetry, czapki, szale, kominy. Dzięki swojej niezwykłej miękkości i delikatności nadają się również na ubranka dziecięce.

 

  • Skład: 100% wełna Merino Extrafine
  • Gramatura: 50g || 90m
  • Druty/szydełko: rozmiar 6 mm
  • Próbka: 17 oczek i 21 rzędów to 10 cm x 10 cm
  • Pielęgnacja: zalecane pranie ręczne
  • Wyprodukowano we Włoszech
Producent zaleca dzierganie na szóstkach. Ja robiłam na piątkach. Dzięki temu splot jest bardziej ścisły, a czapka cieplejsza i lepiej układa się na głowie. 

Nabrałam 42 oczka, przerobiłam 6 rzędów, po czym z pięciu oczek ściągacza po dodaniu jednego oczka pod skrzyżowanymi oczkami zaczęłam dziergać warkocz. I tak 6 razy warkocz co 8 rzędów. Tutaj nastąpiła redukcja oczek - prawe i lewe razem na prawo. Co 2 rzędy kolejne ujmowanie w ten sposób - 2 oczka  prawe razem na prawo, 1 oczko prawe (powtarzane dookoła obwodu). Powstał jeszcze jeden warkocz, a redukcja oczek co dwa rzędy - czapka jest ładnie zaokrąglona i dobrze leży na głowie.
 
Ostatnie oczka przeciągnęłam na nitce, ściągnęłam i zaszyłam. Łączenie nitek schowane jest pod skrzyżowanymi oczkami warkocza.

Czapkę wydziergałam na okrągło klasycznym ściągaczem 1/1 z warkoczem 3/3 . Zużyłam ok. 1 1/3 motka. Wykończeniem czapki jest metka z napisem "hand made". Takie dodatki do dzianin sprawiają, że prezentują się dużo ładniej, profesjonalniej. Mały drobiazg, a dodaje uroku.


Mam nadzieję, że wkrótce uda się zrobić sesję. Wtedy jeszcze raz pokażę czapkę.

Z włóczki Maxi Soft wydziergałam już kilka dzianin. Oto niektóre z nich. 








3 komentarze:

  1. Dokładnie czapek nigdy dość. Można mieć każdego dnia inny kolor. Ta jest bardzo ładna.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czapek nigdy dość. Bardzo podobają mi się Twoje propozycje.

    OdpowiedzUsuń
  3. Sweterek w transparentne paski znakomicie się prezentuje, przyznam, że chętnie widziałabym taki do dyspozycji w swojej szafie. :)

    OdpowiedzUsuń