15 kwi 2023

# handmade

Męski sweter w kolorze petrolowym

Uf... To nie dziewiarski ufok. To zakończony projekt. Jego realizacja trwała od 26 grudnia 2021 r. do dziś.






A historia jest taka. Zrobiłam męski sweter. Okazał się za duży. Trzeba było całość spruć. Przód i tył zrobiony na nowo. Jeszcze tylko rękawy. I tu zaczęły się schody - a to za wąskie pod pachami, a to drugi rękaw okazał się węższy niż ten pierwszy, a to drugi zrobiłam innym ściegiem.
🙈🙈🙈
Tak więc rękawy przerabiałam 5 (!) razy.

Ale już jest. Dokładnie taki sam duży, jak bluza przyszłego właściciela swetra. Rozmiar w końcu trafiony.
🙂🙂🙂


Dodatkowo dekolt okazał się za duży, więc znów potrzebna była korekta. Na szczęście ta ostatnia nie zajęła mi dużo czasu.



Sweter został zrobiony z jednej z moich ulubionych włóczek maaxi soft. To 100% merino. Wełna jest miękka, ciepła i przyjemna w dotyku.

Maxi soft to delikatna wełna merino extrafine o niebywałej miękkości. Grubsza siostra flagowego gatunku Lana Gatto czyli włóczki Super Soft. Polecana osobom szczególnie wrażliwym na punkcie "gryzienia" wełny.

Włóczki są idealne na wszelkiego rodzaju swetry, czapki, szale, kominy. Dzięki swojej niezwykłej miękkości i delikatności nadają się również na ubranka dziecięce.

  • Skład: 100% wełna merino extrafine
  • gramatura: 50 g || 90 m
  • druty/szydełko: rozmiar 6 mm
  • próbka: 17 oczek i 21 rzędów to 10 cm x 10 cm
  • pielęgnacja: zalecane pranie ręczne
  • wyprodukowano we Włoszech

Na sweter zużyłam 13 motków. Wydziergałam go na drutach nr 6.

Ściągacze są klasyczne 2/2. Tył pleców to ścieg 2/2 ze zmianą co drugi rząd. Podobnie przód swetra wzbogacony sekwencją warkoczy 3/3 przedzielonych dwoma oczkami lewymi. Na rękawach zastosowałam podwójny ryż. Plisa jest podwójna, wydziergana ściągaczem 2/2.

Z wełny maxi soft wydziergałam już kilka projektów. Oto niektóre z nich:

1. zielony kardigan



2. męski sweter w kolorze petrolowym




3. damski sweter w kolorze petrolowym




Z wełny maxi soft powstało też sporo czapek. Są ciepłe i są chętnie noszone przez ich właścicieli.

Oto przykłady:

1. czapka w kolorze ecru


2. błękitna czapka


3. czapka i szalik w kolorze różowym dla dziewczynki





















8 komentarzy:

  1. Super sweterki i czapki. Ciekawa ta wełenka. Co prawda ja na drutach to nie, ale na szydełku, może coś poplątam w przerwie miedzy sznurkami, decoupagem a ostatnio również malowaniem mebli :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Malowanie mebli - piękna sprawa. Nie posiadłam tej umiejętności, więc tym bardziej podziwiam osoby zajmujące się renowacją mebli.

      Usuń
  2. sweter ma przepiękny elegancki kolor, zazdroszczę cierpliwości i umiejętności manualnych

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo podobają mi się twoje relacje. Wszystkie są genialne!

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratulacje za wytrwałość i determinację w dążeniu do perfekcji w wykonaniu swetra. Świetny efekt końcowy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem pod wrażeniem Twojego talentu do dziergania. Świetne wszystkie projekty. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ładny. Kolor jest idealny.

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudne sweterki 🥰😍

    OdpowiedzUsuń