26 maj 2016

# inspiracje

Dla Mamy :)

Dziś piękne święto - Dzień Matki. 

Motyw najważniejszej osoby w życiu każdego człowieka 
przewija się rzeźbie, malarstwie, muzyce, literaturze.

Xawery Dunikowskipolski rzeźbiarz, malarz i pedagog
ukazał matkę w dziele z 1907 r. ,,Macierzyństwo (Madonna)".


Źródło zdjęcia - klik.


Stanisław Wyspiański, jeden z najwybitniejszych i najoryginalniejszych artystów 
epoki polskiego modernizmu, 
przedstawił matkę w kilku obrazach. 
Oto jeden z nich:

Źródło zdjęcia - klik.

Wojciech Młynarski - poeta, wykonawca piosenki autorskiej,
 nucił, że "Nie ma jak u mamy". 
Na obrazie widzimy kolejne dzieło Stanisława Wyspiańskiego.





Tak śpiewała Violetta Villas
artystka o słuchu absolutnym i pięknym głosie określanym sopranem koloraturowym.





I na koniec wiersz autorstwa mojej koleżanki, ofiarowany Jej mamie.

Po tobie mamo *
Maj przystanął i zamyślił się na moment.
Garść stokrotek, żabich oczek pozostawił.
Błękit nieba z niewinnością chce przypomnieć
jedno słowo, w którym wszystkie inne za nim.

Kiedyś we mnie zapaliłaś światło życia
i do piersi przytulałaś każdą troskę.
Ważne słowa: "Ja ci krzywdy zrobić nie dam.
Tak się cieszę, że mi dziecko zdrowo rośniesz."

Rozkochałaś moje serce śpiewem ptaka.
Zadziwiałaś zwykłym listkiem koniczyny.
Dzięki tobie jestem dzisiaj właśnie taka.
Rozkoszuję się świtami, krzewem winnym.

Tyle słów, a żadne jakoś nie pasują,
by dziękować za te rysy - życia powieść.
Mamo - kocham każdą zmarszczkę. Jestem córką,
która radość egzystencji ma po tobie.
J. Michalska
* Źródło - klik

Przykładów jest mnóstwo, ale czyż można się temu dziwić? 
..................................................................................................

Na koniec dnia składam wszystkim Mamom 
najlepsze, najcieplejsze życzenia.

Kochane, bądźcie zawsze radosne, 
uśmiechnięte i szczęśliwe.

Pozdrawiam cieplutko :)

Pa, pa :)




2 komentarze: