7 maj 2016

# przepisy

Tarta z łososiem i brokułem

Wczoraj na obiad same pyszności były: tarta z łososiem i brokułem,
a na deser pieczone jabłka z cynamonem

Przepis na tartęłącznie z gotową potrawą, dostałam od Katarzyny. Ja to mam szczęście. Kasiu, dziękuję :) Dziś spróbowałam własnych sił. Udało się, tarta była pyszna. Zrobiłam ją na okoliczność spotkania z koleżanką ze szkoły podstawowej; potrawa zasmakowała Grażynce, co mnie niezmiernie ucieszyło.




Ciasto na tartę:
- 200 g mąki krupczatki
- 150 g masła
- 3 - 4 łyżki wody
- szczypta soli

Wszystkie składniki zagnieść i włożyć na około pół godziny do lodówki. Ciasto wyłożone na formę nakłuć widelcem i podpiec w piekarniku, aż się delikatnie przyrumieni.

Farsz:
- 4 - 5 jajek (wystarczą nawet 3)
- 5 - 6 łyżek mleka
- świeży lub mrożony brokuł
- ok. 20 dag świeżego łososia
- ok. 15 dag mozzarelli
- sól, pieprz

Wyłożyć na ciasto podgotowane brokuły i łososia (bez skóry) pokrojonego na niewielkie kawałki. Zalać masą (przygotowaną z jajek, mleka i startej na grubych oczkach mozzarelli) doprawioną solą i pieprzem. Piec tak długo, aż  jajko się zetnie (około 20 - 25 minut) w temperaturze ok. 180 stopni C.











Powiem Państwu w sekrecie, że danie uda się każdemu, "na bank" :) 

Nie wiedziałam, że to takie proste. 

Polecam więc tartę z łososiem i brokułem wszystkim zapracowanym 
i tym, którzy lubią spędzać wolny czas niekoniecznie w kuchni.

Na koniec dodam, że zaproponowane danie jest baaardzo sycące

I jeszcze jedna rada: do podgotowania brokuła można dodać szczyptę sody oczyszczonej, 
by warzywo nie straciło koloru.


Pozdrawiam cieplutko i życzę przyjemnego "tartowania":)

Pa, pa :)


5 komentarzy:

  1. Hmmm...poczytałam i zgłodniałam 😊 wygląda smakowicie, po niedzieli robię tartę 😊 pozdrawiam serdecznie ❤

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mogłam zainspirować. Powodzenia w kuchni. I nie tylko :)

      Usuń
  2. Skusiłaś mnie natychmiast, składnikami, prostotą wykonania i pięknymi zdjęciami. :) Będziemy smakować. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że zaproponowane danie zachęciło Cię do pitraszenia :) Pozdrawiam i życzę udanego seansu smaków :)

      Usuń
  3. Wygląda pysznie,ale kto mi ją zrobi? :P

    OdpowiedzUsuń