17 maj 2016

# handmade

Na zielono, czyli włóczkowa poduszka

Zazielenił się świat wokół nas. 
Liście krzewów, drzew, kwiatów, zioła, warzywa, trawa...
Przyroda obdarzyła nas ogromną paletą odcieni koloru zielonego. 
Nie zliczymy, ile ich jest. 
Cieszą oko, cieszą duszę. 
Po szarych, pochmurnych dniach spragnieni jesteśmy zielonej barwy. 

I na moich drutach po raz kolejny pojawiła się zieleń.

Tym razem jest to poducha. Odcień oliwkowy. W prezencie imieninowym dla koleżanki.


W towarzystwie różnych roślin poduszka przybierała coraz to inne odcienie zieleni.


Podusię zdobią 3 skórzane guziki z domowych zasobów. 






Do wykonania poszewki na poduszkę wykorzystałam włóczkę nomade mix.

Parametry włóczki:
skład: 50% naturalnej bawełny, 50% akrylu
motek: 50 gram, 50 metrów
zalecane druty: nr 5-5,5


Ja pracowałam na szóstkach. Poduszka jest dzięki temu bardzo miękka.


Poszewka na poduszkę to prostokąt, 
który po odpowiednim złożeniu zespoliłam za pomocą szydełka.
nomade mix wydziergałam już sweterki: miętowy...



...i khaki



Wszystkie dzianiny łączy jeszcze jedna cecha - kolor zielony.

A na warsztacie dalej coś z serii "zielono mi" :)

Pozdrawiam cieplutko :)

Pa, pa :)

20 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Uwielbiam poduszki , często robię je w różnych technikach. Twoja mnie urzekła, elegancka i bardzo kobieca, zachęca do wypoczynku... Pozdrawiam serdecznie i życzę dużo twórczych pomysłów :))

      Usuń
    2. Poduszki - też je lubię, dają mi poczucie ciepła. Dziękuję za uznanie i motywację.

      Usuń
  2. Bardzo fajna poduszka, a guziki są jej niewątpliwą ozdobą.
    Pozdrawiam ciepło, Marta:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajna. Mi skojarzyła się z torebką. Kiedyś miałam w podobnym stylu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ależ piękna wiosna, chociaż jeżeli chodzi o kolory to zauważam, że coś ostatnio słabiej je dostrzegam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękna kształtem i kolorem. A te guziczki są miękkie, czy jak się człowiek na nich oprze to czuć na plecach?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że poduszka przypadła pani do gustu. Guziki są twarde, ale pomyślałam i o tym. Poduszkę odwraca się na drugą stronę. Można też zrobić guziki np. szydełkiem. Wtedy będą miękkie i... po kłopocie.

      Usuń
  6. Świetna! Taka wiosenna! Kocham wiosnę :)

    OdpowiedzUsuń