9 cze 2014

# handmade

Sweterek khaki handmade

      Dziś zaprezentuję sweterek w kolorze khaki z włóczki nomade zakupionej tutaj. Robótka została wykonana na drutach nr 7, szło więc szybko (nie licząc prucia; sweterek był już prawie gotów, ale wzór i fason nie podobał mi się, więc zdecydowałam się na przeróbkę).   
      Sweterek wykonałam inspirując się na warsztatach prowadzonych przez panią Izabellę Jagosz w ramach programu stworzonego przez Stowarzyszenie "Otwarte horyzonty".











      Rozpoczęłam od tyłu 52. oczkami, potem dodałam po 5 oczek po każdej stronie - do 62. Robiłam podwójnym ryżem do ramion. Na odpowiedniej wysokości zmieniłam na środku ścieg na gładki - na dekolt. Ładnie wywinie się w rulonik. Na wysokości ramion zostawiłam po bokach po 11 oczek, zakończyłam na środku 40 oczek, w drodze powrotnej dodałam z powrotem 40 oczek. Dalej robiłam przód w dół. Wykończyłam zaokrągleniami, ubierając oczka. Zostawiłam na środku nie przerobione oczka (do nabrania w celu dorobienia wykończającej plisy). Rękawy zostały dorobione. Tył sweterka jest dłuższy od przodu.







Przód i tył zostały wydziergane w całości. 
Następnie dorobiłam rękawy.



Tak prezentuje się miejsce połączenia rękawa z resztą robótki.


Tak wygląda dekolt.


Przód robótki przed dobraniem oczek.



Poniżej - wykończenie rękawa.



Wykończenie dekoltu.



Przód robótki przed dobraniem oczek na dorobienie dolnej plisy.


Tył robótki przed dorobieniem dolnej plisy.








      Sweterek - tunika 
ładnie wygląda z dżinsami rurkami i szpilkami.


                   Zapraszam do lajkowania: 
                       fanpag na fb :)


Pozdrawiam Was serdecznie i cieplutko.

Pa, pa...




12 komentarzy:

  1. Prześliczny sweterek :) Znowu bardzo podoba mi się kolor :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Kolor jest twarzowy. Lepiej wygląda w rzeczywistości niż na fotografii.

      Usuń
  2. Superowy! Czekałam na ten wpis :) Dziękuję za dokładny opis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Polecam się i zapraszam ponownie. Miłego i twórczego dziergania :)

      Usuń
  3. Jest świetny, powiedziałąbym taka tunikai pewnie do waskich spodni i szpilek wygląda rewelacyjnie. Fajne łączenia rękawów i plisa dołem wywinięta;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Podziwiam talent i cierpliwość!
    Serdecznie pozdrawiam!
    Iza

    OdpowiedzUsuń
  5. Super kolor, wzór jak wszystkie twoje udziergi ,dzięki za szczegółowy opis świetna inspiracja, własnie zakupiłam len na sweterek dla córki na urodziny ,więc pozwole sobie skorzystac z pomysłu.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że moje prace podobają Ci się. Pozdrawiam i zapraszam ponownie :) Życzę udanego i twórczego dziergania. Chętnie zobaczę finalny efekt.

      Usuń
  6. Jeszcze tylko pytanie ile motków potrzeba na to cudo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na sweterek w rozmiarze M/L na wysoką osobę (173 cm wzrostu) zużyłam niecałe 10 motków.

      Usuń