20 sty 2018

# handmade

Komplet - czapka i komin

Mamy pełnię zimy. Potrzebne są czapki, kominy, szale, rękawiczki. Taki klimat. Choć jeszcze tylko 2 miesiące do wiosny, to przed nami śnieżne i bardzo mroźne dni. Luty słynie z niskich temperatur. Powinniśmy mieć w szafach ocieplacze. 

Niedawno przyszło mi robić komplet dla pięknej Rudej z burzą długich loków. Taka fryzura wymaga obszernej czapki. 

Małgosia, która ma niesamowite wyczucie koloru, wybrała włóczkę. To Yarn Art Everes Fine. Barwy układają się w płynnie przechodzące pasy. Włóczka jest miękka i puszysta z widocznym skrętem. Dzierga się z niej dobrze. Nitka nie rozwarstwia się, lekko schodzi z druta. Po raz pierwszy pracowałam z tą włóczką. Efekt końcowy pozytywnie mnie zaskoczył. Komplet po wypraniu nie rozciągnął się, ani nie skurczył. Dzianina utrzymała nadany jej podczas blokowania fason.

Parametry włóczki
70% akryl / 30% wełna
200 g - 610 m
Proponowany rozmiar drutów: 3,5 mm (dziergałam na czwórkach)
Proponowany rozmiar szydełka: 4 mm

Powstała obszerna, cienka i zrobiona ściegiem dżersejowym na lewo. Czapkę rozpoczyna ściągacz 2/2. Jest robiona metodą bezszwową, więc robiłam dookoła tylko oczka prawe. Tak było łatwiej. Później robótkę obróciłam na lewą stronę. Oczka redukowałam w co drugim rzędzie w odległości kilku oczek tak, by czapka uzyskała ładny kształt.

Na komplet zużyłam 140 g włóczki, jest więc ona bardzo wydajna, a czapka i komin są obszerne.


Włóczka jest przyjemna w dotyku i miękka. Czapka i komin ładnie się układają.







11 komentarzy:

  1. Bardzo fajny i efektowny komplet:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny komplet! Ja widziałam sporo rzeczy zrobionych z tej włóczki i powiem, że bardzo ale to bardzo ładnie się prezentowały! ja mam z niej czapkę i chustę, jestem bardzo zadowolona :)
    Pozdrawiam serdecznie,
    Asia
    PS. Ale chciałabym mieć takie włosy...

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie też się podoba. Wyjątkowo piękna cieniowana włóczka oraz precyzyjne wykonanie, jak zwykle :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny komplet. Nie znam tej włóczki, ale bardzo mi się spodobała, pora poznać ją nieco bliżej :).

    OdpowiedzUsuń
  5. Elegancki komplecik i gratuluję dziewiarskich zdolności. Ja zupełnie nie mam cierpliwości do takich zabaw. Niestety :(

    OdpowiedzUsuń
  6. Jestem pod wrażeniem. Świetnie napisane.

    OdpowiedzUsuń
  7. inspirujące wpisy i fajne zdjęcia

    OdpowiedzUsuń
  8. fantastyczny wpis oby tak dalej!

    OdpowiedzUsuń