15 sie 2018

# dekoracje # dom

Naprzeciw polskiej tradycji, czyli Matki Boskiej Zielnej

"Wniebowzięcie Najświętszej Maryi Pannyłac. Assumptio Beatissimae Mariae Virginis in caelum – przedmiot wiary dotyczącej wzięcia do nieba z ciałem i duszą Najświętszej Maryi Panny po zakończeniu jej ziemskiego życia. Dogmat ten uznawany jest wyłącznie w Kościele katolickim. Według teologii katolickiej Maryja mocą Bożą została wzięta do nieba podobnie jak Henoch i Eliasz.

Święto nazywane jest także Świętem Matki Boskiej Zielnej (Polska), Matki Boskiej Znakomitej (Kongo) bądź Matki Boskiej Korzennej(Czechy). W Kościele jest obchodzone, pod tą pierwszą nazwą, od V wieku. W Polsce i innych krajach europejskich czci się Matkę Boską Wniebowziętą jako patronkę ziemi i jej bujnej roślinności.
W całym kraju święto to jest obchodzone bardzo uroczyście, jednak największe obchody mają miejsce w Kalwarii Zebrzydowskiej, odbywają się tam inscenizacje Zaśnięcia Maryi oraz jej Wniebowzięcia, a także na Jasnej Górze, dokąd zmierzają pielgrzymki z całej Polski właśnie na to święto. W innych częściach kraju często wiąże się ono ze świętem dożynek." *
*Źródło - klik



Tradycja w życiu narodu ma bardzo duży wpływ na funkcjonowanie człowiek i losy państwa. Wielokroć w długiej historii naszego kraju mieliśmy mnóstwo przykładów na to, że kultywowanie obrzędów, zwyczajów niosło siłę przetrwania, pokrzepiało serce, pozwoliło przetrwać. 
Piękny zwyczaj niesienia kwiatów i ziół do kościołów jest wyjątkowo piękny. Trochę jednak mało tych bukietów ludzie szykują. Dziś obok mnie tylko 3 osoby miały przygotowane kolorowe wiązki. Dbajmy o to, by ten piękny zwyczaj nie zaginął.
W tym roku przygotowałam bukiet z niewielkiej ilości roślin w kolorach fioletu, ecru i zieleni. To naręcze ze śliwką.

Tu bukiet w towarzystwie jednej z moich ulubionych rzeźb. 







Bukiet powędrował do ogrodowej altany z bali, gdzie dziś rodzinnie spędzimy czas, bo pogoda ku temu sprzyja.



















Hortensja znalazła w bukiecie poczesne miejsce.



Z sąsiedniego ogrodu pozyskałam śliwki do wiązanki z gałązek śliwy, która ekspansywnie wchodzi na moją posesję. I to mnie cieszy. Widok jest bardzo ładny 😊 




Na rodzinne świętowanie przygotowałam specjały, które wszyscy lubią. Będą:
tarta z łososiem i brokułem;
placek ze śliwkami (do kompletu do bukietu) i kawa Lavazza. 


Miłego dnia życzę 😎


6 komentarzy:

  1. Poczyniłaś piękny bukiet.
    Przyznam Ci się szczerze, ze nie znałam tej tradycji. Dobrze czasem poczytać i czegoś n owego się dowiedzieć :)
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
  2. To piękna tradycja . Sama co roku święcę kwiaty i zioła a tych z poprzedniego nigdy nie wyrzucam tylko palę...To także ważne dla mnie śwęto Maryjne.

    OdpowiedzUsuń
  3. To piękna tradycja, niestety niewielu osobom znana lub zapomniana. A szkoda... Cudowny bukiet przygotowałaś, piękne zdjęcia! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. przepiękny bukiet :) tradycja jest szalenie ważna i musimy ją pielęgnować :) uwielbiam święto Matki Boskiej Zielnej <3 w tym roku też ogarnęłam dość oryginalny bukiecik :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudowny bukiet! Też nie zapomniałam o bukiecie, kultywowanie tradycji jest dla mnie bardzo ważne :) Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń