22 kwi 2020

# handmade

Nowa lawendowa poducha

Kolejna lawendowa poducha gotowa. Zastanawiam się, czy jest lawendowa, czy fioletowa. Ta wątpliwość zrodziła się w momencie porównania koloru ściany z kolorem poduchy. Farba nazywała się lawenda, a przy nowej dzianinowej poduszce bardziej przypomina mi barwę niebieską. 

Poduchę zrobiłam z włóczki, do której wróciłam po raz kolejny. Mowa o włóczce Hawai, z której już dziergałam poduszki. Świetnie sprawdza się ona na wszelkie wyroby do dekoracji domu typu koszyki, kosze, dywaniki itp.

Ta poducha zasili dekorację lawendowego pokoju, w którym pierwsza poduszka już wcześniej zamieszkała. W planie są 3.




Włóczka jest bardzo przyjemna w dotyku, ale też jednocześnie lekko sztywna, dzięki czemu dekoracyjne dzianiny prezentują się elegancko. Nitka nie rozwarstwia się podczas dziergania, gładko schodzi z drutów. Oczka wychodzą równe.

Parametry włóczki:
- motek: 100g / 130m,
- skład: 60% bawełna, 40% akryl
- zalecane druty 6 - 7

Poduchę wydziergałam na drutach nr 6. Ścieg jest dość ścisły, warkocze świetnie się prezentują. 
Na poduszkę o rozmiarze 45 cm x 45 cm potrzebne były 3 motki. 






W sesji zdjęciowej pomogły malutkie rączki. Tulipany pochodzą z mojego ogrodu.








Trudno było uchwycić rzeczywisty kolor. Dzienne światło też nie pomogło.





Poniżej podaję wybrane linki do wpisów, w których prezentuję poduchy z mojej, dość już bogatej, kolekcji.

⇒ Turkusowa poducha w warkocze
⇒ Zielona poduszka 
⇒ Słonecznie żółta 

⇒ Zielona ozdobna poduszka 
⇒ Lawendowa poducha z warkoczami

8 komentarzy:

  1. To jest mój kolor i mój wzór 😁Pięknie że sobą współgrają. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Super poducha. W mój gust również trafiasz.

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna poducha i w bardzo modnej kolorystyce:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczna poducha, chętnie widziała bym taka w swoich wnętrzach 😊 brawo!

    OdpowiedzUsuń
  5. lawendowy to zdecydowanie nie mój kolor, ale jak widzę pięknie komponuje sie z tulipanami :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękny jest taki warkoczowy wzór, ma wiele uroku w sobie, nie wpadłabym na to, aby i na poduszkę go dać, nie tylko w swetrach. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Poducha super, w dodatku lawendowa w moim guście.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo podoba mi się ta poduszka, jej wzór, kolor. Jest super!

    OdpowiedzUsuń