6 kwi 2022

# handmade

Czarny kardigan z kolorowymi rękawami

Kardigany to moje ulubione fasony swetrów, które lubię nosić. Dziergam je na drutach. Zrobiłam ich już kilka. Ostatni z nich jest czarny z kolorowymi rękawami. Wykonałam go już dość dawno, ale jeszcze nie miałam okazji zaprezentować go na blogu.

Do wydziergania kardiganu użyłam kilka gatunków włóczek. Czarna część jest zrobiona z połączenia dwóch nitek: Merinocot i Kid Silk. Kolorowe rękawy są wykonane z Maxi Soft.

Informacje o włóczkach

Merinocot - to połączenie najdelikatniejszej wełny merino extrafine z bawełną. Nitka jest miękka o delikatnym, naturalnym melanżu. Nadaje się na wszystkie dzianiny, również dla dzieci i niemowląt. Polecana jest szczególnie na swetry, kardigany i sukienki.

  • Skład: 53% wełna merino extrafine, 47% bawełna
  • Gramatura: 50g || 125 m
  • Druty: rozmiar 4 mm
  • Próbka: 21 oczek i 25 rzędów to 10 cm x 10 cm
Kid Silk - to włóczka o niesamowitej miękkości i delikatności, nadająca się na chusty, bluzki, swetry, bolerka. Można ją łączyć z innymi rodzajami nitek.
  • Skład: 75% kidmohair, 25% jedwab
  • Gramatura: 25 g || 225 m  
  • Druty rozmiar: 3 - 4 mm
  • Próbka: 18 oczek i 26 rzędów to 10 cm x 10 cm
Maxi Soft - to delikatna wełna merino extrafine o niebywałej miękkości. Polecana jest osobom szczególnie wrażliwym na punkcie "gryzienia" wełny. Włóczka jest idealna na wszelkiego rodzaju swetry, czapki, szale, kominy. Dzięki swojej niezwykłej miękkości i delikatności nadają się również na ubranka dziecięce.
  • Skład: 100% wełna merino extrafine
  • Gramatura: 50g || 90m
  • Druty/szydełko: rozmiar 6 mm
  • Próbka: 17 oczek i 21 rzędów to 10 cm x 10 cm
Bardzo lubię ten sweter. Kolorowe rękawy "chodziły" za mną 2 lata i w końcu znalazły się czas i wena na wydzierganie tego projektu.







Kardigan został wydziergany dwoma ściegami: dżersejem (przód i tył) oraz ściągaczem 2/2 (dół swetra, mankiety i plisa). Plisa i rękawy zostały dorobione, a przód i tył po bokach połączony szydełkiem oczkami ścisłymi po prawej stronie, na ramionach za pomocą trzech drutów. 

Po bokach są pęknięcia. Sweter zdobi blaszka z logo "W harmonii".





Kardigan dziergałam na drutach nr 7 (przód i tył) oraz na szóstkach (rękawy i plisa).


6 komentarzy:

  1. Śliczny kardigan i właścicielka :) Pięknie Ci w tych kolorach :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja sistra uwielbia kardigany:) Prześlę jej link do Twojego wpisu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy pomysł z rękawami, bardzo mi się podoba. Po3

    OdpowiedzUsuń
  4. Boski pod każdym względem <3

    OdpowiedzUsuń
  5. ojacie... cudowności. Odlot. No słów mi zabrakło.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzień Dobry.Zafascynowały mnie wspaniałe pomysły kolorystyczne na ubrania!
    Informacje o włóczkach, Dziękuję za napisanie.
    (I was fascinated by great color ideas for clothes!
    Information about yarns, Thank you for writing.)

    OdpowiedzUsuń