29 paź 2016

# handmade

Czapka i szalik dla Antosia

Jesień zawładnęła światem. Jest coraz chłodniej. 
Trzeba się wyposażyć w ciepłe okrycia, czapki, szaliki, rękawiczki. 
Potrzebują ich dorośli i dzieci. 
Tym razem drugie jesienne dzierganie (pierwsza ciepła rzecz to była szara kamizelka) to komplet w kolorze słoneczno - musztardowym 
dla sympatycznego Adasia.
 Mama zakupiła mu buciki w rzeczonym kolorze 
i, sama jako estetka, dba o ładny ubrania dla swojego synka. 
Wszystko ma się kolorystycznie komponować.
Czapeczkę i szalik zrobiłam z miękkiej, ciepłej i przyjemnej w dotyku 
stuprocentowej wełny  Cashmira  zakupionej w Biferno
Z tej włóczki dziergałam już kilka rzeczy: sukienkę, czapki, chusty i poszewki na poduszki. Nitka nie rozwarstwia się, dobrze schodzi z druta, oczka wychodzą równe.
Włóczka jest wydajna. Na wykonanie kompletu zużyłam nieco więcej niż jeden motek. Dziergałam na drutach nr 3,5 (ściągacz czapki) i nr 5.  
Zastosowałam 2 ściegi - ściągaczowy 2/2 oraz warkoczowy.
Czapka jest wykonana metodą bezszwową.

Oto co powstało. Zdjęcia zrobiłam, korzystając ze słońca i dywanu z liści. 











U mnie, jak zwykle, 
warsztat dziewiarski  permanentnie otwarty. 
Dziergam sweter z kolorowej włóczki, będzie melanż.
Kolejne projekty czekają na wolny przerób.

Pozdrawiam cieplutko i życzę przyjemnego weekendu.

Pa, pa :)




20 komentarzy:

  1. Ładnie - a mogę wiedzieć ile oczek nabrałaś na czapkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Od razu żałuję, że nie umiem zrobić na drutach nic prócz szalika :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nic straconego. Wszystkie dziewiarki tak zaczynały.

      Usuń
  3. Ekstra wyszedł ten komplecik! Sama lubię ten rodzaj żółtego koloru :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super komplecik- i ten kolor :) Cudownie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ładny komplecik w pięknym kolorze. Warkocze to jeden z moich ulubionych ściegów :-) każdą robótkę ozdobią. Gratuluję wykonania i serdecznie pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ładny kolor :) Taki żółto - musztardowy. Dla mnie tegoroczna jesień i zima upłynie pod czerwonym kolorem, taki miałam kaprys na czapkę i rękawiczki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wspaniały jesienny komplecik :) Kocham jesień i jej kolory :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Antoś powinien być zadowolony, bo komplecik fajny:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękny komplet, bardzo słoneczny :)

    OdpowiedzUsuń
  10. kapitalna żółć, uwielbiam jak dzieci same w sobie i w ubraniach są kolorami, taka radość z nich wtedy bije ...

    OdpowiedzUsuń
  11. Na złotą polską jesień ten kolor pasuje jak ulał:) Piękny, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Śliczny komplecik :-). Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękny komplecik i piękny kolor. Też bym w takim chętnie chodziła.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Przyjemny komplecik. Bardzo ładnie wykonany i w ładnym kolorku.
    Dobrze, że piszesz o tej włóczce; mam ją w kolejce do dziergania.
    Cieplutko pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Super komplet! I w zasadzie to wzyszedł bardzo unisex - i w kolorze i we wzorze :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Piekny komplecik Danusiu. I kolor rzeczywiście uniwersalny. Goraco Cie pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
  17. uwielbiam takie ciepłe projekty :)

    OdpowiedzUsuń