25 lis 2019

# przepisy

Ucierany placek z jabłkami

Coś słodkiego czasem człowiek ma ochotę przekąsić. Jestem łasuchem, więc nie mogę mieć słodyczy w domu, ale kusiło. Upiekłam więc na szybko placek z jabłkami. Leżałam chora z mocnym zapaleniem tchawicy, niewiele produktów miałam pod ręką. Nawet masła było za mało (nie używam do pieczenia margaryny, ani do niczego innego). Zakupów nie miał kto zrobić, bo tak się tym razem złożyło, że wszyscy domownicy przebywali poza domem. Sąsiadki nie chciałam zamęczać, więc pogłówkowałam, przeszukałam swój "przepiśnik" i znalazłam proste do zrobienia ciasto. Tak akurat dla człowieka z wysoką temperaturą 😉 Musiało być przecież szybko, bo ciepła kołdra czekała. I kawa też 😉



Produkty:

⇒ 200 g mąki krupczatki
⇒ 4 jajka
⇒ 50 g oleju rzepakowego 
⇒ 150 g cukru
⇒ 1 łyżeczka proszku do pieczenia
⇒ cukier waniliowy
⇒ 1/2 kg jabłek
⇒ opcjonalnie: cukier puder, mielony cynamon

Sposób wykonania:

Utrzeć (najlepiej robotem kuchennym) na gładką masę jajka, cukier i cukier waniliowy. Połączyć, ucierając cały czas, z proszkiem do pieczenia, olejem i mąką dodawaną partiami. Wylać ciasto na formę i rozłożyć pokrojone na kawałki jabłka. Piec w temperaturze 180° C przez około 35 - 40 min. Po wystudzeniu można oprószyć cukrem pudrem z dodatkiem niewielkiej ilość cynamonu.

Dodam, że porcja ciasta jest wystarczająca na małą formę. Ja używam formy ceramicznej, co nie wymaga smarowania tłuszczem przed pieczeniem. 


Ciasto robi się błyskawicznie, a placek jest pyszny i rozpływa się w ustach. Polecam wszystkim zapracowanym i ceniącym jednak domowe wypieki 😉 Placek można też upiec z innymi owocami.


Poniżej podaję link prowadzący do innego przepisu szybkie na ciasto. Tym razem jest ze śliwkami. 




6 komentarzy:

  1. Wygląda bardzo apetycznie 😍

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i zachęcam do wypróbowania tego prostego przepisu 😉

      Usuń
  2. Oooo, przypomniały mi się stare czasy. Mój tata zawsze robił te ciasto jak miało się zachciankę na coś słodkiego. Proste i szybkie w wykonaniu. A zarazem bardzo smaczne. ;)

    OdpowiedzUsuń