23 lis 2019

# handmade

Czarna czapka z pomponem

Kiedy listopad na dobre się rozgościł to znak, że przez kilka miesięcy będzie chłodno. Trzeba mieć w zanadrzu ciepłe czapki.

Dlaczego warto nosić czapki?
Przez głowę tracimy większość (ok. 70%) ciepła z organizmu. Dbajmy o nasze zdrowie. Jeśli nie będziemy nosić czapek podczas chłodów i mrozów, to wcześniej, czy później  zatoki dadzą o sobie znać. Włosy też nie lubią styczności z niską i mroźną temperaturą. Stają się matowe i łamliwe. Niskie temperatury mają zgubny wpływ na skórę. Na dłonie nakładamy kremy, zakładamy rękawiczki. Skóra głowy również wymaga troski. Najlepiej nosić czapki z naturalnego włókna. Na jesień, czy zimę najodpowiedniejsze są te z wełny. 

Nie zawsze używam takiego materiału, bo często skusi mnie kolor, czy splot. Muszę jednak powstrzymać te zapędy i powrócić do stuprocentowej wełny.

Kiedyś zrobiłam pewnemu panu czapkę z włóczki o składzie 50 % wełny i 50% akrylu, to narzekał, że mu marzną uszy. Wydziergałam mu więc nakrycie głowy ze stuprocentowej wełny. Był zadowolony i stwierdził, że jest duża różnica. Wełniana czapa po prostu grzała. Tak więc dziergajmy czapy i nośmy je.

Prezentowana poniżej czapka powstała z włóczki, którą bardzo lubię. Świetnie nadaje się na czapki. To Alpina. Czapka została wykonana metodą bezszwową. Wykorzystałam do jej zrobienia moje ulubione warkocze.

Parametry włóczki: 
50% wełny,  50% akrylu
Motek to 100 gram / 100 metrów
Producent zaleca druty numer  6 - 7.

Włóczka posiada ładny, gruby splot, jest sprężysta. Dobrze się z niej dzierga, nitka się nie rozwarstwia. Jest przyjemna w dotyku. Świetnie nadaje się na zimowe czapki, szale, kominy, grube swetry.


Czapka została wykonana metodą bezszwową. O tym, jak rozpoczynać dzierganie czapki tym sposobem, pisałam w jednym z postów. Cieszył się on dużym powodzeniem, więc podaję link do niego - klik



Myślę, że będzie pasować do płaszczyka w panterkę, ale nie tylko. Co czarna czapka, to czarna czapka.



Czapkę zdobi pompon z naturalnego futerka. Pompon można odpinać, co jest dużą zaletą, bo w wodnej kąpieli futerko nie ulegnie zniszczeniu. Zapięcie jest tak mocne, że nie sposób zgubić pompona.




Poniżej podaję linki, pod którymi można obejrzeć projekty wykonane z Alpiny:

⇒ czapki:

  1. czarna 
  2. czarna z pomponem
  3. różowa z warkoczem
  4. biała z pomponem
  5. szare z pomponami

9 komentarzy:

  1. Uwielbiam warkocze dlatego czapa bardzo mi się podoba. Samej wełny nie znam i prawdę mówiąc nie spotkałam jej w sklepach stacjonarnych. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam warkocze dlatego czapa bardzo mi się podoba. Samej wełny nie znam i prawdę mówiąc nie spotkałam się z nią w sklepach stacjonarnych. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiele osób kocha dziergane warkocze. To klasyk dziewiarstwa. Alpiny też nie widziałam w sklepach stacjonarnych, znaleźć ją można w internetowych. Pozdrawiam serdecznie.🌸💮🌹

      Usuń
  3. Noszę czapki, dużo też ich zrobiłam :) Mam wrażenie, że czysta wełna gryzie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są wełny, które nadają się nawet dla malutkich dzieci. Można znaleźć takie włóczki w sklepie internetowym biferno.pl.

      Usuń
  4. Przeurocza <3 Uwielbiam czapy ^^

    OdpowiedzUsuń
  5. Super jest to, że ten pomponik jest odpinany :) Można nosić na dwa sposoby. Mnie bardzo podobają się czapki ze sklepu Sterkowski.pl i chyba zdecyduję się na zakup jednej z nich :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czapka jest świetna. Ostatnio nie lubię nosić niczego czarnego, ale miałam taki okres, że miałam wszystkie ubrania w tym kolorze :).

    OdpowiedzUsuń