6 sie 2020

# handmade

W białej ażurowej sukience

Dzierganie białej, ażurowej sukienki z włóczki Nuovo Jaipur należało do przyjemności.  


Parametry włóczki:
  • 50 g || 100 m
  • Zalecane druty, szydełko w rozmiarze 3,5-4 mm
  • Próbka: 23 oczek i 23 rzędów to kwadrat 10 cm x 10 cm
  • Wyprodukowano we Włoszech
  • Zalecane pranie ręczne
Nitka lekko schodzi z drutów, nie rozwarstwia się, a oczka układają się równo. Mimo tego, że sprułam całe plecy i robiłam je ponownie, to projekt udało się szybko zrealizować. Na sukienkę w rozmiarze L zużyłam 550 g włóczki .

Mimo tego, że raz sprułam całe plecy, to sukienkę zrobiłam szybko. W myśl zasady "Dziergaj ze zrozumieniem" szybko opanowałam sekwencję oczek w ażurowym motywie. Nie musiałam zaglądać do schematu, co bardzo spowalnia pracę.


Na wybór ażuru zdecydowałam się szybko. Zaczerpnęłam go z książki "Robimy na drutach. Podręcznik dla początkujących i zaawansowanych" autorstwa Janne Graf i Gundula Steinert.





Wypróbowałam 2 wzory i zdecydowałam się na ten drugi. 





Na sesję zdjęciową udałam się do niezwykle urokliwej Lanckorony. Właścicielka klimatycznej kawiarni "Galeria Czarna Owca" zgodziła się na zrobienie zdjęć.




Sukienkę dziergałam od dołu - osobno przód i plecy. Po zeszyciu tych części motywy tak się ułożyły, że szew nie jest widoczny. Trzyma on całość w ryzach i dzianina się nie rozciąga.


Rękawy oraz dekolt są dorobione i dziergane na okrągło. Do połączenia sukienki na ramionach użyłam trzech drutów. Dzięki temu szew jest płaski.





P.S. Mimo tego, że sukienka posiada szew, to lekko się rozciągnęła. 
Chyba ją skrócę. 
Poczekam jednak jeszcze, może po kilku praniach dzianina lekko się skurczy.




8 komentarzy:

  1. Dziękuję. Cieszę się, że się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepiękna sukienka!! Taka elegancka, prosta, ale ma w sobie wiele uroku i takiego trochę chanellowskiego stylu :). Ślicznie wygląda w niej modelka :))). Serdeczności posyłam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za uznanie. Lubię proste fasony. Pozdrawiam serdecznie.😍🌺☀️

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło. Dziękuję. Pozdrawiam serdecznie.🌺☀️🌺☀️

      Usuń
  4. Znakomita kiecka! Ma wszystko: nienachalna piękna koronka, dobry fason, no i kolor. Gratuluje!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za uznanie. Lubię proste wzory, szukałam więc subtelnego ażuru. Pozdrawiam serdecznie.☀️☀️☀️

      Usuń
  5. Cudeńko, elegancka, super wyglądasz w niej, powiem bosko.

    OdpowiedzUsuń