21 mar 2024

# handmade

Niebieska gruba czapa

Molto bene to włóczka, którą wybrałam już po raz drugi do wydziergania modnej czapy. Ta pierwsza tak spodobała się obdarowanej, że zrobiłam drugą. Pierwsza jest granatowa, a druga niebieska fluo. Każda z nich wykonana jest z dwóch motków włóczki metodą bezszwową. 

Podczas dziergania drugiej czapki użyłam drutów o numerach 10 i 6. Przekonałam się się, że łatwiej robi się trzymając cieńszy drut w lewej ręce, a oczka przerabiałam drutem nr 10. Pisałam o tym tutaj.

Molto bene to gruba i bardzo ciepła wełna merino. Nitka jest nieskręcona (tzw. singiel), dlatego jest bardzo przyjemna i delikatna dla ciała. Polecana jest na grube czapki, szale oraz swetry, kardigany, żakiety i płaszcze. Gotowa dzianina robi wrażenie.

Doskonała dla początkujących dziewiarek, daje szybki efekt.

Parametry włóczki:

  • skład: 80% wełna merino 20% microfibra
  • gramatura: 100g || 50 m
  • druty/szydełko: rozmiar 9-12 mm
  • próbka: 9 oczek i 12 rzędów to 10 cm x 10 cm
  • wydajność: sweter damski M/38 1200 - 1300 g, dziecięcy: 1000 - 1100 g
  • pielęgnacja: zalecane pranie ręczne
Źródło zdjęcia - tutaj



Na czapkę nabrałam 50 oczek i robiłam klasycznym ściegiem 1/1. Pod koniec robótki zredukowałam o połowę oczka w każdym z dwóch rzędów. Pozostałe oczka przerobiłam jeszcze raz i zakończyłam przeciągając nitkę szydełkiem. Zużyłam 2 motki włóczki.

Czapa często wychodzi na spacer 😀, bo jest naprawdę fajna.









Granatowa czapa prezentowana była dwukrotnie: tutaj i tutaj.




6 komentarzy:

  1. Aż mi się cieplutko zrobiło, fajna czapa.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale fajna czapka! Idealna na moje wiecznie chore zatoki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie lubię czapek, ale jak przymrozki to trzeba zakładać. Kolor bardzo ładny tak jak wykonanie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Super czapka i bardzo pasuje do stylizacji :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetna czapka, podoba mi się kolor. :)

    OdpowiedzUsuń