28 sie 2014

# przepisy

Pieczone jabłko z żurawiną - deser w 3 minuty

Na drugie śniadanie, deser do obiadu lub podwieczorek proponuję coś łatwego, szybkiego i pysznego. Jest to jabłko pieczone z żurawiną. Czas przygotowania - 3 minuty :)

Potrzebne są jabłka, dżem żurawinowy (najlepiej domowy, bez żelfiksu), cynamon, listek mięty. 

        
Jabłuszka, posypane sproszkowanym cynamonem, wkładamy do piekarnika ustawionego na temperaturę 180 stopni C. Pieczemy tak długo, aż sok z owoców z lekka zacznie wyciekać. Po wyjęciu z piekarnika na każdym jabłuszku układamy łyżeczkę dżemu żurawinowego i dekorujemy świeżą miętą. Mięty używam bardzo często, co zresztą już pewnie zauważyliście :)










Do deseru można dodać lody waniliowe. Palce lizać :)




Pozdrawiam cieplutko, życząc dobrego dnia :) 

Ja zmykam do codziennych obowiązków i, rzecz jasna, do mojej pasji, czyli dziergania.


Będzie mi niezwykle miło, jeśli zostawicie komentarz. 



Pa, pa :)

7 komentarzy:

  1. Na pewno pyszne... gdyby ktoś mi zrobił :P

    OdpowiedzUsuń
  2. O - świetny pomysł na deser! Muszę się przestawić na takie smakołyki, bo, niestety, po tych wakacjach muszę patrzeć na to, co jem... Te wszystkie pyszne lody, te szarlotki, ach... Muszę pożegnać. Dzięki za podpowiedź. A nie jest to kwaśne?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Deser jest ciepły, co w naszym chłodnym klimacie jest potrzebne. Ciepłe potrawy dodają energii. Polecam książkę Anny Ciesielskiej "Filozofia zdrowia".
      Deser będzie tak słodki, jakiego użyjemy jabłka. Zamiast żurawiny można użyć miodu. Jabłko smarujemy miodem przed włożeniem do piekarnika. Słodkość zapewniona.

      Usuń
  3. O matko ale mi ślinka cieknie :) To musi być przepyszne, lubię pieczone jabłka ale nigdy ich nie podawałam z żurawiną, jutro to nadrobię :)
    Dzięki za inspirację.
    Pozdrawiam- Jola.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mogłam zainspirować. Kombinacji z pieczonym jabłkiem może być wiele. Jeśli jeszcze coś przyjdzie mi do głowy, to podzielę się pomysłem na blogu. Pozdrawiam cieplutko i życzę smacznego :)

      Usuń
  4. Lubię takie jabłka tylko robiłam gotowane. Pieczone też by mi smakowało z pewnością :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też jadam gotowane jabłka, ale pieczone o wiele bardziej mi smakują. Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń