14 lis 2017

# dom

Oświetlenie salonu - technologia LED

Technologia LED to nowoczesne i energooszczędne źródło światła. Na rynku pojawiło się szereg tego typu rozwiązań przeznaczonych do wewnątrz jak i na zewnątrz budynków. Otwiera to nieograniczony wachlarz stworzenia niepowtarzalnej iluminacji bez konieczności wydawania na jej eksploatację niebotycznych sum pieniędzy. Gama produktów oświetlenia LED jest niezwykle bogata i pozwala na umieszczenie lamp podwieszanych, wolnostojących, opraw kinkietowych czy też zamaskowanych opraw wpuszczanych. Omawiana technologia daje unikatowe możliwości i znajduje zastosowanie w meblarstwie, projektach scenograficznych, architekturze wnętrz, wystawiennictwie i wielu innych dziedzinach.
Korzystając z technologii LED można obecnie wyczarować oryginalne oświetlenie pomieszczeń w domu i na terenie posesji.
Źródło zdjęcia - klik
Technologia LED znajdzie zastosowanie zarówno w istniejącym, jak i nowym budownictwie. Wymiana starego oświetlenia na nowoczesne będzie opłacalna, a dzięki niskiej cenie eksploatacyjnej zwrot inwestycji polegającej na wymianie tradycyjnego oświetlenia żarowego na lampy LED może nastąpić w czasie krótszym niż 1 rok. Bardzo wymierne staną się też oszczędności po wymianie żarówek i opłaty za energię elektryczną ulegną znacznemu obniżeniu (nawet do 80 %).
Lampy LED świetnie sprawdzą się w miejscach, gdzie często i na krótko zapala się światło (toaleta, przedpokój, lampy z czujnikiem ruchu), bo nie są wrażliwe na częste włączenia i wyłączenia.  Ich zaletą jest również to, że czas rozpalenia do maksymalnej jasności jest bardzo krótki i wynosi < 1 s.
Omawiane oświetlenie daje też możliwość zastosowania dowolnej temperatury barwowej lampy. Ponadto żywotność lamp LED jest dużo dłuższa niż tych tradycyjnych żarowych. 

Nieograniczone możliwości dekoracyjne, jakie daje oświetlenie LED, sprawdzi się w każdym domu. Podświetlone w salonie rzeźby, obrazy, zegary, karnisze, meble stworzą przytulne wnętrze o niepowtarzalnym charakterze, wprowadzą przyjemny klimat sprzyjający relaksowi. Odpowiednio skierowane światło na oryginalną tapetę, sufit czy gzyms nada pomieszczeniu wyjątkowego wyglądu.  Zastosowanie światła o zmiennej barwie i natężeniu zmieni charakter wnętrza w zależności od naszych upodobań i potrzeb. Jednakże nie należy przesadzać z ilością światła, by nie zaburzyć harmonii otoczenia. Mnogość kolorowych świateł zmęczy nasze oczy i nie spełni swojej funkcji we właściwy sposób. Światło winno być dyskretne, by podkreślało urodę salonu i pozwalało na przyjemne spędzenie czasu.


Źródło fotografii - klik.

    Gdzie możemy znaleźć lampy LED? Proponuję udać się do "Klusdesign.pl" Znajdziemy tutaj duży wybór profili, akcesoriów, taśm LED, opraw w najlepszym gatunku.









37 komentarzy:

  1. LEDy we wnętrzach to fajna sprawa - z odpowiednim pomysłem można stworzyć niesamowite efekty ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię ledowe oświetlenie - stwarza ogrom różnych możliwości aranżacyjnych :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię oświetlenie ledowe!!! Dzięki
    niemu można stworzyć zupełnie inny klimat mieszkania

    OdpowiedzUsuń
  4. ja coraz częściej sięgam po LED w pokojach dziecięcych - fajne efekty niewielkim nakładem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. No my wszedzie mamy ledy. Chociaz jakos tak wolalam stare światło zarowkowe ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja w swoim domu powoli wymieniam na LED i jestem również zadowolony :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie znoszę takiego oświetlenia, najczęściej jest nie właściwie umieszczone i daje sztuczne efekty. Te propozycje ze zdjęć za to są świetne!

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeśli kiedyś będzie mi dane urządzać się od początku w mieszkaniu, to takie oświetlenie chyba tylko w kuchni :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie wiedziałam, że leży są aż tak oszczędne. U mnie w domu do tej pory bardzo dobrze sprawdziły sie w kuchni i w łazience.

    OdpowiedzUsuń
  10. LED-owe oświetlenie to w ogóle zacny temat, duża oszczędność dla nas i dla środowiska. Z drobiazgów tego typu, które każdy może wykorzystać: lampki świąteczne :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mi osobiście podobają się lampy w stylu prowansalskim Pełnych harmonii i ładu :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo ładna barwa tych świateł, nie męczą one oczu, są łagodniejsze. Doświetlają jednak równie dobrze jak zwykłe żarówki.

    OdpowiedzUsuń
  13. Oświetlenie może zupełnie zmienić wygląd całego pomieszczenia, więc nie tylko wygląd lampy/żyrandola wpływa na wystrój, ale także barwa światła dawanego przez żarówkę, dlatego wybór odpowiedniego odcienia światła jest bardzo istotny przy dekorowaniu domu.

    OdpowiedzUsuń
  14. Pomysł naprawdę fajny

    OdpowiedzUsuń
  15. Oświetlenie jest podstawą. To jest znana prawda, ale trzeba uważać na mocne punktowe światło kierowane na dekoracje np fototapety. Gdy zastosujemy w takim miejscu gładki materiał, to zamiast wzoru będziemy widzieli białą plamę odbitego światła. Z doświadczeń własnych oraz współpracujących z nami projektantów wnętrz mogę zasugerować, że podświetlana fototapeta powinna być matowa lub posiadać rozpraszającą światło strukturę.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja salon mam rewelacyjnie oświetlony.Nawet sąsiad mnie ostatnio pytał co ja robię że mam tak oświetlony salon.

    OdpowiedzUsuń
  17. Jak dla mnie ledowe oświetlenie jest bardzo fajnym rozwiązaniem, nie tylko ze względu na dużą oszczędność jeśli hcodzi o zużycie prądu, ale też dają dużo przyjemnijeszy rodzaj światła. Ostatnio natrafiłem na hurtownię https://dlaelektrykow.pl/199-kanaly-i-korytka-kablowe, gdzie mają całkiem spory wybór żarówek ledowych, w których najbardziej imponuje mi ich długowieczność

    OdpowiedzUsuń
  18. Bez dobrego dojścia do oświetlenia ani rusz. Ja wielokrotnie korzystałem z usług niedaxa i jestem usatysfaktjonowany efektem ich pracy.

    OdpowiedzUsuń
  19. Szczerze mówiąc bardziej wolę oświetlenie klasyczne takie jakie oferuje na przykłąd ten sklep http://www.lampa-lampy.pl/. Moim zdaniem o wiele lepiej pasuje ono do większości wnętrz i daje na prawdę przyjemne światło

    OdpowiedzUsuń
  20. Fajny wpis ale chciałbym zaznaczyć, że jeżeli chcemy aby lampy były energooszczędne nie musimy kupować lamp ledowych. Wystarczy, że kupimy tradycyjną lampę i do tej lampy dobierzemy żarówki LED. Dzięki temu rozwiązaniu możemy w pewien sposób ograniczyć zużycie energii.

    OdpowiedzUsuń
  21. Jeśli zależy wam na tym aby kupić jakieś na prawdę eleganckie i Ekskluzywne lampy oświetleniowe to od siebie mogę wam polecić sklep Lampa-Lampy.pl. Uważam, że mają tam bardzo duży wybór dobrej jakości włoskich lamp, które na pewno przypadną wam do gustu

    OdpowiedzUsuń
  22. Dla mnie oświetlenie to kluczowy element wnętrza. W poprzednim mieszkaniu miałam to źle zaprojektowane i miałam takie czarne miejsca, gdzie nie docierało żadne światło! Teraz jestem na etapie wyboru oświetlenia do domu, sprawdzam możliwości tutaj: https://www.asaj.pl/oswietlenie-dekoracyjne
    A Wam jakie oświetlenie najlepiej sprawdza się w salonie?

    OdpowiedzUsuń
  23. Ciekawa jestem czy w każdym urządzeniu bez wyjątku można wymienić zarówki zwykłe na LED. Z pewnością byłoby to duża oszczędność ale i lepsze oświetlenie. Podobają mi się takie kliknij A może znacie jakieś sklepy gdzie można kupić podobny sprzęt i tanio?

    OdpowiedzUsuń
  24. Lampy to ważny element wystroju. Wybranie lampy wiszącej nie jest takie proste - trzeba się naoglądać bo wybór jest bardzo duży.

    OdpowiedzUsuń
  25. Odpowiednio rozplanowane oświetlenie w domu to podstawa. Warto o to zadbać

    OdpowiedzUsuń
  26. Oświetlenie w naszych wnętrzach jest bardzo ważne. Tworzy klimat i atmosferę w pomieszczeniu dlatego warto pomyśleć o odpowiednim ustawieniu lamp w zależności od tego czy chcemy by było jasno czy bardziej klimatycznie i ciemniej w naszym pokoju.

    OdpowiedzUsuń
  27. Wiele osób dalej ma błędne przekonanie, że żarówki i ogólnie oświetlenie LED służyć może wyłącznie jako słabe źródło światła czy energooszczędny ozdobnik. Nic jednak bardziej mylnego. Wystarczy tylko przejrzeć ofertę dowolnego sklepu z częściami elektronicznymi by znaleźć żarówki, które dają naprawdę mocne światło, o zdrowej barwie. I tak jak wspomina autorka – możliwości adaptacyjne oświetlenia LED są niemalże nieograniczone – i pozwolą znacznie zmniejszyć rachunki za prąd.

    OdpowiedzUsuń
  28. Naprawdę bardzo fajnie napisano. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  29. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  30. Ciekawy wpis. Warto było tutaj zajrzeć

    OdpowiedzUsuń
  31. Lampy zewnętrzne led to doskonały sposób na podkreślenie architektury budynku, oświetlenie ścieżek czy ogrodów. Zapewniają one nie tylko funkcjonalność, ale także estetykę.

    OdpowiedzUsuń
  32. Ciekawy temat. U mnie ledy też świetnie się sprawdzają ;)

    OdpowiedzUsuń
  33. Oświetlenie zewnętrzne LED jest popularne ze względu na swoją wydajność i trwałość. Idealnie nadaje się do oświetlenia ścieżek, ogrodów, a także do zastosowań dekoracyjnych. Jego energooszczędność sprawia, że jest to ekonomiczne rozwiązanie, a różnorodność dostępnych wzorów i stylów pozwala na dopasowanie do każdego krajobrazu.

    OdpowiedzUsuń