13 lis 2017

# handmade

Zielone ponczo

Zieleń to jeden z moich ulubionych kolorów. Obok bieli i czerni. Tym razem w oliwkowej zieleni powstało ponczo - narzutka. Ściegiem dominującym są warkocze 3/3 przedzielone dwoma oczkami lewymi. Brzegi i początek robótki zostały wykonane ściegiem ryżowym podwójnym. Całość jest bardzo prosta w formie. To prostokąt zeszyty w odpowiedni sposób: krótszy brzeg jest połączony z dłuższym. Ot i cała filozofia. 

Do wykonania projektu użyłam włóczki bardzo miękkiej i miłej w dotyku. To włoska wełna Super Soft

Parametry włóczki:
  • 100% wełna Merino Extrafine
  • 50g || 125 m
  • Druty rozmiar 4-5 mm
  • Próbka: 21 oczek i 28 rzędów to 10 cm x 10 cm
  • Zalecane pranie ręczne
Opis włóczki przytaczam za sklepem, w którym ją zakupiłam.

"Niebywale delikatna wełna merino extrafine. Super Soft  to flagowy gatunek marki Lana Gatto. Polecamy osobom szczególnie wrażliwym na punkcie "gryzienia" wełny. Włóczki są idealne na wszelkiego rodzaju swetry, czapki, szale, kominy a także sukienki. Dzięki swojej niezwykłej miękkości i delikatności nadają się również na ubranka dziecięce."

Podczas dziergania z włóczki Super Soft trzeba uważać, bo ma ona tendencję do rozwarstwiania się. W czasie prania dzianina znacznie się naciąga, radzę więc wykonać próbkę i wyprać ją, by uniknąć rozczarowania. Na ponczo zużyłam 270 g włóczki.












Z włóczki Super Soft wydziergałam już kardigan w kolorze fuksji. 
Czeka on na sesję fotograficzną. 
Jeśli zdjęcia będą gotowe, to zaprezentuję mój kolejny projekt.






18 komentarzy:

  1. Piękny kolor! A warkocze dodały elegancji :) Takie ponczo można nosić cały rok - wiosną i jesienią jako narzutkę na bluzeczkę, zimą - jako ocieplacz na kurtkę, a latem - na chłodne wieczory też będzie jak znalazł!
    Pozdrawiam serdecznie,
    Asia

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś dawno, dawno temu.. zrobiłam sweter na drutach. Może kiedyś do tego wrócę, patrząc na Twoje ponczo nabieram na to ochoty :) Piękne wykonanie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Idealna! Zazdroszczę talentu do dziergania:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne ponczo. Uwielbiam warkocze. Z tym kapeluszem super wygląda. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Podoba mi się:) Będzie na wiosnę w sam raz:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne ponczo! Fajnie, że dodałaś te warkocze, nadają charakteru narzutce!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja też uwielbiam zieleń w takim wydaniu. Sprawiłam sobie duuuuży szal i sweter w tym kolorze. Poncho świetne.

    OdpowiedzUsuń
  8. Śliczne jest ponczo. Bardzo lubię takie miękkie, ciepłe i z warkoczowym wzorem poncza. Warkocze dodają przytulności. Na chłodne dni- rewelacja. Kolor jest piękny. Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudowny kolor! Brawa za taki talent! Pozdrawiamy serdecznie - Snob Shop

    OdpowiedzUsuń
  10. Pięknie wyszło :) te warkocze dodały szyku. Podziwiam za ogromny wkład pracy, bo ja choć lubię ręczne robótki, to strasznie mi się nudzi "dzierganie" :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Też uwielbiam zieleń, do twarzy mi w niej :) A ponczo cudne, masz dar kobieto :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Super ponczo i kolorek śliczny, na pewno będzie przydatne w chłodne wieczory:)

    OdpowiedzUsuń
  13. kiedyś dawno temu przeszło mi przez myśl zrobić sobie też zielone ponczo ... no ale na planach się skończyło - za to twoje zachwyca

    OdpowiedzUsuń
  14. Kiedyś nosiłam poncza, nie wiedziałam że znów są w modzie,niestety w szydełkowaniu mam dwie lewe ręce ☺ a kolor zielony uwielbiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Hello, I read your new stuff regularly. Your writing style is witty, keep it up!

    OdpowiedzUsuń
  16. Takie poncho chyba teraz zakupię dla mojej żony. Pewnie jej się to spodoba.

    OdpowiedzUsuń
  17. Hi there, after reading this remarkable post i am too delighted to share
    my familiarity here with colleagues.

    OdpowiedzUsuń