1 paź 2019

# inspiracje

Designerskie drewniane zegarki

Drewno to naturalne tworzywo, które szczególnie sobie cenię i w swoim otoczeniu posiadam wiele przedmiotów z tego materiału. 

Źródło zdjęcia - klik

Materiał ten daje nieograniczone wręcz możliwości wykonywania przedmiotów użytkowych i dekoratorskich. 

W moim domu stoją meble z litego drewna, podłogę pokrywa bukowy parkiet, w kuchni podczas przygotowywania potraw posługuję się drewnianymi deskami do krojenia, drewnianymi łyżkami do mieszania, miskami, chochlami, wałkami do ciasta, tłuczkami do mięs. Mogę poszczycić się kolekcją drewnianych rzeźb twórców ludowych, a także zbiorem zegarów z tego materiału. Parkan okalający działkę z domem, w którym mieszkam jest także wykonany z drewna. Podobnież balkony. Przy domu stoi piękna altana z bali, która w upały chroni przed skwarem.

Pewnie niejedna pani posiada w swoich szkatułkach drewniane korale, bransoletki, wisiorki, kolczyki czy klipsy.

Drewno wywołuje w nas miłe wspomienia, przypomina o chwilach spędzonych przy drewnianym stole. W mojej pamięci zapisał się obraz drewnianej dzieży, w której babcia wyrabiała ciasto na niebiańsko pachnący wiejski chleb. Ten zapach czuję do dziś.

Pamiętam też, że w Tatrach w Zakopanem piłam w drewnianych kubkach żętycę - serwatkę powstającą podczas produkcji bundzu i oscypków. Górale mówili, że drewno ma właściwości bakteriobójcze.

Drewniane domy, boazerie na ścianach - któż nie uległ ich urokowi?

I tak właściwie bez końca można wymieniać przedmioty z rzeczonego tu tworzywa. Właśnie w tym momencie przypomniało mi się, że w swoich zbiorach posiadam cepy i jakieś naczynia, w których dawniej przechowywano żywność.

Nie sposób też wspomieć o pięknych, drewnianych zabawkach, które często towarzyszą naszym dzieciom. 

Drewno jest tak wdzięcznym i uniwersalnym materiałem, że zachęca artystów do tworzenia. Meble, podłogi, ogrodzenia z drewna to już klasyka. Ludzie sztuki wciąż odkrywają pokłady tkwiące w możliwościach tego naturalnego surowca, zwłaszcza że są różne jego rodzaje w rozmaitych kolorach od prawie białego aż po samą czerń. Drewno budzi w artystach wenę dzięki temu, że wyróżnia je ciekawy rysunek  stworzony przez różnorodnie układające się słoje, pęknięcia i sęki. Ciepło drewna jest przyjemne w dotyku, więc wdzięcznie się tworzy drewniane przedmioty. 

Źródło zdjęcia - klik

Serfując w interecie natrafiłam niedawno na coś, co mnie bardzo zaintrygowało. Moim oczom ukazały się przepiękne, designerskie zegarki drewniane. Powiem, że serce zabiło mi mocniej, bo już wyobraziłam sobie, że na moim ręku spoczywa takie cacko.

Posiadaczka, czy też posiadacz takiego zegarka z pewnością będzie wyróżniać się z tłumu. Poszukiwacze oryginalnego prezentu na pewno będą mieli duże pole do popisu. Znawcy mody docenią klasyczny szyk i elegancję drewnianych zegarków. Ich prostota jest urzekająco piękna.

Teraz nie pozostaje mi nic innego, jak tylko pokazać fotografie tych niezwykle pięknych, oryginalnych i eleganckich przedmiotów. Już zamilknę i sama z przyjemnością będę się im przyglądać. Jeszcze nie wiem, który z nich przypnę na swoim nadgarstku.

Demonstrowane przykłady zostały ręcznie wykonane, dzięki czemu charakteryzuje je niepowtarzalność, dbałość o szczegóły i szwajcarska precyzja. Mogą po nie sięgnąć zarówno szarmanccy mężczyźni jak i eleganckie kobiety.

 


  





Na koniec przypomnę tylko, że wielkimi krokami zbliża się wielki czas prezentów - grudzień obfituje w takie dni. Może więc znaleźli tu Państwo jakąś podpowiedź?











2 komentarze:

  1. Przeczytawszy tytuł posta myślałam, że zegarki ścienne :-))Jestem przed remontem , to pewnie dlatego moje wszystkie myśli w tym kierunku biegną :-))

    OdpowiedzUsuń
  2. Na pewno trzeba taki zegarek przymierzć, od razu czuje się moc designu i unikatowość :)

    OdpowiedzUsuń