31 paź 2019

# inspiracje

Co ma wspólnego blogowanie z ekologią?

Tak sobie właśnie myślę, że podjęcie trudu blogowania było jednym z moich najlepszych pomysłów ostatnich lat. Kreatywności (czytaj: czasem dokładania sobie roboty) nigdy mi nie brakowało, ale nie umiem siedzieć bezczynnie i wpatrywać się tylko w telewizor.

Wiele razy już podkreślałam, że prowadzenie bloga sprawia mi przyjemność. Mam się czym zająć w wolnych chwilach, a trenowanie umysłu wzmaga pomysłowość. Kiedy mam przerwę w pisaniu, to zwyczajnie czegoś mi brakuje. 

Początkowo na blogu publikowałam najwięcej postów związanych z dzierganiem na drutach, pielęgnacją ogrodu, wykonywaniem dekoracji. Czasem pojawiały się wpisy kulinarne i podróżnicze. Z czasem blog powiększył się o zakładkę "Inspiracje", gdzie publikuję artykuły, które nie mieszczą się w wymienionych kategoriach, a mam potrzebę pisania i dzielenia się swoimi przemyśleniami i pomysłami. 😉

Tym razem, w konsekwencji rozmowy z autorką bloga "Starsza dziewczyna", odkryłam grupę na Facebooku "Porządki w szafie - Krystyna Bałakier". Grupa została założona przez panią Krystynę Bałakier autorkę bloga "balakier-style.pl". Grupa rozrasta się z dnia na dzień, wciąż chęć przynalezności w grupie zgłaszają nowe panie. Można tu znaleźć prawdziwe perełki z szaf kobiet w różnym wieku. 

Dodam jeszcze, że pani Krystyna jest autorką książki "Dojrzała elegancja", w której udziela wielu porad dotyczących stylizacji dla dojrzałych kobiet. 


To idealne miejsce dla pań, które chcą się ubierać oryginalnie. Perełki wyciągnięte z lamusa wzbogacą garderobę, a dzięki temu będziemy mieć szansę na kreatywność w zakresie stylizacji. Będziemy wyglądać wyjątkowo. Moda na vintage zatacza coraz szersze kręgi. Byłam zaskoczona jedną z propozycji. Pewna pani wystawiła na sprzedaż rzecz pochodzącą z Mody Polskiej, czyli najwyższa jakość w bardzo dobrej cenie.

Idea jest jednak głębsza, niż posiadanie nowego ciuszka.

Poszukiwanie i kupowanie używanych ubrań sprzyja ochronie Matki Ziemi, jest proekologiczne. Każda z osób uczestniczących w takich akcjach przyczynia się do ochrony środowiska naturalnego. Nadanie nowego życia używanym ubraniom to recykling, w którym każdy z nas może wziąć udział. Działanie pani Krystyny i Jej grupowiczkek nosi znamiona mody zrównoważonej, jest dobre dla środowiska i ekologiczne.
W ten sposób członkinie grupy, pod silną wodzą swojej Administratorki, zaczęły uczestniczyć w programie Zero Waste.


Źródło grafiki - tutaj

Co oznacza ten termin?
"Zero Waste (dosł. tłumacz. „zero odpadów”, „zero marnowania”):
1. Styl życia, zgodnie z którym człowiek stara się generować jak najmniej odpadów, a tym samym nie zanieczyszczać środowiska. To cel etyczny, ekonomiczny i wizjonerski, który pomaga ludziom naśladować zrównoważone naturalne cykle, w których wszystkie odrzucane materiały mają stać się zasobami.
2. Podejście polegające na stworzeniu gospodarki o obiegu zamkniętym, w którym używa się zasobów, zamiast tworzyć odpady.
Definicja przyjęta przez Zero Waste International Alliance (ZWIA) to:
Zero Waste to ochrona wszystkich zasobów poprzez odpowiedzialną produkcję, konsumpcję, ponowne wykorzystanie i odzyskiwanie wszystkich produktów, opakowań i materiałów, bez ich spalania, oraz bez zrzutów do ziemi, wody lub powietrza, które zagrażają środowisku lub zdrowiu ludzkiemu.
Życie wedle idei Zero Waste sprowadza się do stosowania określonych zasad tzw. 5R:
  • odmawiaj (refuse),
  • ograniczaj (reduce),
  • wykorzystaj ponownie (reuse),
  • recyklinguj (recycle),
  • kompostuj (rot)." *
* Źródło informacji - tutaj 


 


Poniżej podaję linki prowadzące do innych artykułów związanych z blogowaniem. Zapraszam do lektury.
    1. Co wynika z prowadzenia bloga?
    2. Blog jak dysk pamięci
    3. Korzyści z blogowania, czyli internetowe znajomości
    4. Spotkanie z Marzeną Chełmińską, czyli co daje blogowanie




6 komentarzy:

  1. Interesujący i bliski mi temat. Dzięki za namiary na grupę, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że wpis okazał się przydatny.
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  2. Naprawdę miło mi, że spodobała Ci się grupa. Przyznam , że ja naprawdę dużo rzeczy sprzedałam, aż sama jestem zaskoczona , no i cieszę się, że rzeczy będą miały dalsze życie :-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze raz dziekuję. Sama też jestem zaskoczona aktywnością grupowiczek.
      Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  3. Dziękuję serdecznie za zwrócenie uwagi na moją grupę. Bardzo cieszę się, że udało mi się zgromadzić tam świadome ekologii kobiety, które świetnie dogadują się kupując i sprzedając tam używane rzeczy.Pozwolę sobie tylko poprawić adres bloga: balakier-style.pl. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Panie należące do grupy są fantastyczne.
      Skorygowałam adres bloga.
      Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń