20 cze 2020

# handmade

Poducha gwiazda zrobiona na drutach

Wreszcie mam i ja. A co? Popularną poduchę gwiazdę. Sposób jej wykonania można znaleźć w sieci. Wygląda skomplikowanie, ale to tyko na pozór. Robi się łatwo, szybko i przyjemnie. Jeśli jeszcze dodatkowo na druty wskoczy moja ulubiona "poduszkowa" włóczka, to dzierganie będzie jeszcze przyjemniejsze. Hawai, bo o niej mowa, świetnie nadaje się na tego typu wyroby. Wydziergałam z niej już kilkanaście poduch i pewnie na tym się nie skończy.


Włóczka jest bardzo przyjemna w dotyku, ale też jednocześnie lekko sztywna, dzięki czemu dekoracyjne dzianiny prezentują się elegancko. Nitka nie rozwarstwia się podczas dziergania, gładko schodzi z drutów. Oczka wychodzą równe.

Parametry włóczki:
- motek: 100g / 130m,
- skład: 60% bawełna, 40% akryl
- zalecane druty 6 - 7

Poducha długo czekała na dokończenie. Już nawet doczekała się statusu "ufoka". Ale jej oczekiwanie na finał dobiegło końca i oto jest.









Kiedy zrobiłam poszewkę i wypchałam ją silikonowymi kulkami, to nie spodobało mi się to, że oczka biegnące wzdłuż oczek łańcuszkowych utworzonych po przerobieniu trzech razem tworzą zbyt duże otworki. 




Wyhaftowałam więc igłą łańcuszek...






 i uzyskałam taki oto efekt. Wygląda to znacznie lepiej. Jestem zadowolona.



Poniżej podaję wybrane linki do wpisów, w których prezentuję wybrane poduchy wykonane z włóczki Hawai z mojej, dość już bogatej, kolekcji.

⇒ Turkusowa poducha w warkocze
⇒ Słonecznie żółta 
 Lawendowa poducha z warkoczami

⇒ Nowa lawendowa poducha
Fioletowa, a może lawendowa poducha

4 komentarze:

  1. „nie znaleziono strony”,
    tej z babeczkami. Co jest?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za zainteresowanie. Była zapowiedź na Instagramie, że przepis wkrótce się pojawi. Proszę śledzić mój blog. Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Aż ciężko uwierzyć, że ta dekoracja zostala wykonana ręcznie. Bardzo mi się podoba! Jestem właśnie na etapie urządzania swojego mieszkania i szukam inspiracji. Na pewno będe chciała zakupi fototapetę. Jednak tutaj https://www.fototapety24.net/ jest tak szeroki wybór, że nie wiem co wybrać.

    OdpowiedzUsuń
  3. Poduszka idealna :) Łańcuszek dodał jej charakteru - bardzo dobre posunięcie.

    OdpowiedzUsuń