5 sty 2020

# przepisy

Tarta z indykiem i brokułem

Dziś proponuję danie obiadowe lub na kolację. Będzie to tarta z indykiem i brokułami. Ciepłe posiłki o tej porze roku są bardzo wskazane. Organizm nie wychładza się, a ciepłe dania dostarczają większej ilości energii. Jednocześnie jesteśmy nasyceni po skonsumowaniu ciepłych potraw. Już prawie "wydoktoryzowałam się" w tej kwestii po regularnych wizytach u dietetyczki.



Tarta jest uniweralnym ciastem, które doskonale smakuje zarówno w wersji słodkiej, jak i wytrawnej. Jej przygotowanie jest proste i nie wymaga dużej ilości czasu. Ciasto można zrobić wcześniej w większej ilości i zamrozić. Potem tylko różne dodatki zaplanowane lu znalezione w lodówce.

Ciasto:
- 200 g mąki krupczatki
- 150 g masła
- 3 - 4 łyżki wody
- szczypta soli

Wszystkie składniki zagnieść i włożyć ciasto na około pół godziny do lodówki. Wyłożyć je na formę, nakłuć widelcem i podpiec w piekarniku, aż się delikatnie przyrumieni.



Farsz:
- 3 - 4 jajka
- 4- 5 łyżek mleka
- świeży lub mrożony brokuł
- ok. 30 dag polędwiczki z piersi indyka
- cebula
- sól, pieprz, lubczyk, tymianek

Przygotować mięso - pokroić je i wrzucić na posiekaną, zblanszowaną cebulkę. Doprawić. Zalać kilkoma łyżkami wrzątku i dusić do miękkości.

Wyłożyć na ciasto podgotowane brokuły i uduszone mięso. Zalać masą przygotowaną z jajek, mleka doprawioną solą i pieprzem. Piec tak długo, aż  jajko się zetnie (około 20 - 25 minut) w temperaturze ok. 180 stopni C.




I jeszcze jedna rada: do podgotowania brokuła można dodać szczyptę sody oczyszczonej, 
by warzywo nie straciło koloru. Tym razem o tym zapomniałam, ale nie jest źle.





Zapraszam też po odbiór przepisu na tartę z łososiem.



Zachęcam do przygotowania tarty w wersji wytrawnej. 
To smaczne danie wzbogaci nasze menu.



4 komentarze:

  1. Wygląda bardzo apetycznie ...:-) Ja generalnie smakuję zazwyczaj tarty na słodko ale chyba i na taką się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też najczęściej kojarzyłam tartę z czymś słodkim. Tymczasem tarta wytrawna bardzo przypadła mi do gustu. Ciasto jest takie samo, tylko różny może być rodzaj farszu.

      Usuń
  2. Ja uwielbiam tarty już od dobrych paru lat i zawsze kojarzą mi się z Francją . To proste , szybkie w przygotowaniu a smakowite dania . Pyszne tez desery . Twoja tarta smakowicie , apetycznie wyglada😍 W Nowym Roku życzę Ci Danusiu pięknych, szczęśliwych dni , pełnych radości i zadowolenia. Serdecznie pozdrawiam 🌞

    OdpowiedzUsuń
  3. O kurcze!… albo i O indyk! Wygląda rewelacyjnie, a usta same otwierają się do gryzienia. :) Jutro będziemy kopiować Twój przepis.

    OdpowiedzUsuń